Kontakt - Departament ds. Regionalnego Programu Operacyjnego

ul. Traugutta 21/23
90-113 Łódź
tel. 042 663 30 64,
fax. 042 663 30 54

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.rpo.lodzkie.pl

 

Biuro Podawcze

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. (42) 663 33 80
tel.kom. 695 356 594

Instrukcja obsługi BIP

Departament ds. Regionalnego Programu Operacyjnego

Dyrektor Departamentu: Maja Reszka
Zastępca Dyrektora: Ewa Cłapa  
Zastępca Dyrektora: Zofia Koeppe
 
W skład departamentu wchodzą:
1. Wydział Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Projektów Strategicznych, RPI
2. Wydział Wyboru Projektów z Zakresu Rewitalizacji i Infrastruktury dla Usług Społecznych, RPII
3. Wydział Kontroli Zamówień Publicznych, RPIII
4. Wydział Kontroli Projektów, RPIV
5. Wydział Finansowy, RPV,
6. Wydział Rozliczeń Projektów, RPVI
7. Wydział Pomocy Technicznej i Sprawozdawczości, RPVII
8. Wydział Poświadczeń i Raportowania o Nieprawidłowościach, RPVIII
9. Wydział Wyboru Projektów z Zakresu Infrastruktury Transportowej i Ochrony Środowiska, RPIX
10.Samodzielne Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu RPS

 

I. Wydział Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Projektów Strategicznych , który oznacza pisma symbolem „RPI”

Perspektywa finansowa 2007-2013:

  1. przygotowanie dokumentów niezbędnych dla prowadzenia procesu naboru;
  2. realizacja procesu naboru, oceny formalnej oraz merytorycznej projektów;
  3. przedstawianie do zatwierdzenia zarządowi list projektów;
  4. przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów;
  5. współpraca z innymi podmiotami merytorycznie powiązanymi z zadaniami Wydziału;
  6. określanie potrzeb i zamawianie ekspertyz do oceny projektów;
  7. realizowanie procesu wprowadzania danych do systemów informatycznych KSI SIMIK, LSI, SHRIMP;
  8. przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych.

Perspektywa finansowa 2014-2020:

  1. monitorowanie limitu wartości środków możliwych do zakontraktowania w danym miesiącu;
  2. przygotowywanie, opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur RPO WŁ na lata 2014-2020 w ramach kompetencji Wydziału;
  3. opiniowanie Strategii ZIT i jej zmian;
  4. opiniowanie porozumienia ze strukturą zarządzającą ZIT;
  5. opiniowanie kryteriów wyboru projektów;
  6. uczestnictwo w procesie identyfikacji projektów oraz ich zmian, w ramach trybu pozakonkursowego;
  7. monitoring projektów pozakonkursowych w zakresie procesu ich przygotowania;
  8. opracowywanie Harmonogramu ogłaszania naborów wniosków o dofinansowanie projektów i jego aktualizacja w ramach kompetencji Wydziału;
  9. przeprowadzanie/opiniowanie procesu naboru wniosków o dofinansowanie projektów w ramach trybu konkursowego i pozakonkursowego w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020;
  10. organizacja prac Komisji Oceny Projektów;
  11. ocena formalna zgodności przedłożonych projektów z kryteriami wyboru projektów w ramach trybu konkursowego i pozakonkursowego;
  12. organizacja i koordynacja procesu oceny merytorycznej;
  13. przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
  14. przeprowadzanie procedury odwoławczej w doniesieniu do oceny wniosków o dofinansowanie projektów;
  15. przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów w tym weryfikacja kompletności dokumentów, dostępności środków finansowych;
  16. przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów oraz wnioskowanie o rozwiązanie umów o dofinansowanie projektów w uzasadnionych przypadkach;
  17. opiniowanie/zatwierdzanie zmian założeń wskaźnikowych, finansowych, czasowych realizacji projektu, zmian zakresu rzeczowego oraz analiza dotycząca zwiększenia kwoty, poziomu procentowego dofinansowania w projektach wybranych do dofinansowania;
  18. analiza zmian w realizacji projektów mających wpływ na osiągnięcie założonych wskaźników produktu i rezultatu;
  19. monitorowanie projektów po zakończeniu ich realizacji m.in. w zakresie osiąganych wskaźników, zachowania trwałości oraz generowania dochodu;
  20. weryfikacja formalno – rachunkowa i merytoryczna wniosków o płatność składanych przez beneficjentów;
  21. weryfikacja formalna i merytoryczna dokumentów koniecznych do określenia kwalifikowalności poniesionych wydatków;
  22. przeprowadzanie lub zlecanie wyrywkowej kontroli prac, usług i dostaw opisanych fakturami/innymi dowodami księgowymi o równoważnej wartości dowodowej oraz procedur przetargowych;
  23. przygotowywanie informacji w zakresie poświadczeń i deklaracji wydatków, wniosku o płatność okresową do Instytucji Certyfikującej;
  24. monitoring i weryfikacja wartości wykazanych wskaźników w ramach projektów na etapie wniosków o płatność;
  25. sporządzanie sprawozdań z realizacji RPO WŁ na lata 2014-2020 w zakresie kompetencji Wydziału i przekazywanie ich do merytorycznego wydziału;
  26. sporządzanie i składanie za pośrednictwem systemu SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej;
  27. analiza projektów z list rezerwowych możliwych do dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, realokacji środków pomiędzy działaniami;
  28. koordynacja i obsługa prac związanych z działaniami jednostek kontrolnych /audytowych w ramach kontroli/audytu Wydziału;
  29. inicjowanie działań prewencyjnych i podejmowanie działań korekcyjnych w przypadku zaleceń/rekomendacji/wniosków jednostek kontrolnych/audytowych;
  30. umieszczanie dokumentów/informacji w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej RPO WŁ na lata 2014-2020 oraz na portalu;
  31. sporządzanie zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;
  32. przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów z punktu widzenia ewentualności wystąpienia podwójnego finansowania;
  33. zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do Komisji Europejskiej;
  34. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ
  35. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  36. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

II. Wydział Wyboru Projektów z Zakresu Rewitalizacji i Infrastruktury dla Usług Społecznych, który oznacza pisma symbolem „RPII”

  1. monitorowanie limitu wartości środków możliwych do zakontraktowania w danym miesiącu;
  2. przygotowywanie, opiniowanie/inicjowanie zmian wytycznych i procedur RPO WŁ na lata 2014-2020;
  3. opiniowanie kryteriów wyboru projektów;
  4. przygotowanie Harmonogramu ogłaszania konkursu i jego aktualizacji w zakresie kompetencji Wydziału;
  5. przygotowanie procesu naboru w zakresie kompetencji Wydziału;
  6. weryfikacja dostępności środków w zakresie ogłaszanych konkursów i kontraktowanych projektów;
  7. przeprowadzanie procesu naboru wniosków o dofinansowanie projektów w ramach trybu konkursowego w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020;
  8. organizacja prac Komisji Oceny Projektów;
  9. ocena formalna zgodności przedłożonych projektów z kryteriami wyboru projektów w ramach trybu konkursowego;
  10. organizacja i koordynacja procesu oceny merytorycznej;
  11. przeprowadzanie procedury odwoławczej w odniesieniu do oceny wniosków o dofinansowanie projektów;
  12. przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
  13. przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów, w tym weryfikacja kompletności dokumentów i dostępności środków finansowych;
  14. sporządzanie sprawozdań z realizacji RPO WŁ na lata 2014-2020 w zakresie kompetencji Wydziału i przekazywanie ich do merytorycznego wydziału;
  15. sporządzanie i składanie za pośrednictwem systemu SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej;
  16. analiza projektów z list rezerwowych możliwych do dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, realokacji środków pomiędzy działaniami;
  17. koordynacja i obsługa prac związanych z działaniami jednostek kontrolnych /audytowych w ramach kontroli/audytu Wydziału;
  18. inicjowanie działań prewencyjnych i podejmowanie działań korekcyjnych w przypadku zaleceń/rekomendacji/wniosków jednostek kontrolnych/audytowych;
  19. umieszczanie dokumentów/informacji w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej RPO WŁ na lata 2014-2020 oraz na portalu;
  20. monitorowanie realizacji RPO WŁ na lata 2007-2013 w województwie;
  21. sporządzanie informacji miesięcznych/kwartalnych z realizacji RPO WŁ na lata 2007-2013;
  22. sporządzanie sprawozdań z realizacji RPO WŁ na lata 2007-2013 w zakresie kompetencji Wydziału i przekazywanie ich do merytorycznej komórki organizacyjnej;
  23. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ;
  24. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  25. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

III. Wydział Kontroli Zamówień Publicznych, który oznacza pisma symbolem „RPIII”

  1. sporządzanie projektów planów kontroli i ich aktualizacji w zakresie kontroli zamówień publicznych;
  2. przygotowanie do kontroli:
  • ustalenie ilości i rodzaju udzielnych zamówień publicznych,
  • analiza ewentualnie istniejących wcześniejszych protokołów kontroli przeprowadzonych przez inne upoważnione instytucje,
  • weryfikacja zasadności zawiadomienia o potencjalnych nieprawidłowościach podczas udzielania zamówień publicznych,
  1. przeprowadzanie kontroli planowych i doraźnych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
  2. sporządzanie informacji pokontrolnych;
  3. zebranie materiału dowodowego w celu należytego udokumentowania ustaleń pokontrolnych;
  4. analiza zastrzeżeń do informacji pokontrolnych;
  5. wydawanie zaleceń pokontrolnych oraz monitorowanie ich wykonania;
  6. sporządzanie zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych związanych z prowadzoną kontrolą;
  7. sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa stwierdzonych w toku kontroli;
  8. przekazywanie dokumentacji z kontroli projektów do instytucji zewnętrznych zgodnie z właściwą instrukcją wykonawczą;
  9. sporządzanie sprawozdań z realizacji planu kontroli w zakresie zamówień publicznych;
  10. występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji w zakresie prawa zamówień publicznych;
  11. przygotowywanie informacji o stanie kontroli zamówień publicznych udzielonych w ramach realizacji projektów dofinansowanych z RPO WŁ na potrzeby zarządu oraz innych instytucji;
  12. przygotowywanie i udzielenie informacji o stanie realizacji RPO WŁ i/lub projektów w zakresie zadań Wydziału wynikających z obowiązków nałożonych na jednostki administracji publicznej z tytułu ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  13. sporządzanie sprawozdań z realizacji planu kontroli, w zakresie zadań Wydziału;
  14. opiniowanie projektów dokumentów programowych związanych z perspektywą finansową 2014 – 2020;
  15. udział w grupach/zespołach roboczych ds. perspektywy finansowej na lata 2014-2020;
  16. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ;
  17. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  18. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

IV. Wydział Kontroli Projektów, który oznacza pisma symbolem „RPIV”

  1. sporządzanie metodologii oraz projektów planów kontroli i ich aktualizacji;
  2. przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli systemowych Centrum Obsługi Przedsiębiorcy;
  3. przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli realizacji projektów w ramach RPO WŁ;
  4. sporządzanie informacji pokontrolnych oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych;
  5. przekazywanie dokumentacji z kontroli projektów do instytucji zewnętrznych zgodnie z właściwą instrukcją wykonawczą;
  6. sporządzanie sprawozdań z realizacji planu kontroli, w zakresie zadań Wydziału;
  7. przeprowadzanie kontroli postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w trybie innym niż wynikającym z ustawy Pzp;
  8. współpraca z Beneficjentami oraz innymi instytucjami zaangażowanymi w realizację RPO WŁ;
  9. zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do Komisji Europejskiej;
  10. przygotowywanie informacji o stanie kontroli projektów realizowanych w ramach RPO WŁ na potrzeby zarządu oraz innych instytucji;
  11. przygotowywanie i udzielenie informacji o stanie realizacji RPO WŁ i/lub projektów w zakresie zadań Wydziału wynikających z obowiązków nałożonych na jednostki administracji publicznej z tytułu ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  12. zgłaszanie zidentyfikowanych naruszeń ustawy o finansach publicznych do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych;
  13. współpraca z właściwymi instytucjami (m.in. policja, prokuratura, Centralne Biuro Antykorupcyjne, OLAF) w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona przestępstw finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
  14. uczestniczenie w konsultacjach projektów procedur, dokumentów programowych w zakresie zadań Wydziału;
  15. współpraca z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu (m.in. Instytucją Pośredniczącą w Certyfikacji, Urzędem Kontroli Skarbowej, Najwyższą Izbą Kontroli, Regionalną Izbą Obrachunkową) oraz komórkami organizacyjnymi urzędu w ww. zakresie (m.in. Departamentem Kontroli i Skarg, Biurem Audytu Wewnętrznego);
  16. zamykanie RPO WŁ w zakresie spraw znajdujących się w kompetencjach Wydziału;
  17. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ;
  18. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  19. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

V. Wydział Finansowy, który oznacza pisma symbolem „RPV"

  1. przygotowywanie zbiorczych wniosków o płatność;
  2. monitorowanie prognoz wniosków o płatność kierowanych do Komisji Europejskiej;
  3. przyjmowanie od beneficjentów zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie;
  4. przygotowywanie wniosków o rozliczenie płatności dotacji celowej z wyłączeniem dotacji celowej na realizację zadań z Pomocy Technicznej RPO WŁ;
  5. przygotowanie rocznego budżetu Departamentu oraz RPO WŁ na lata 2007-2013;
  6. przygotowywanie sprawozdań półrocznych i rocznych w zakresie realizacji budżetu województwa w ramach Departamentu oraz RPO WŁ na lata 2007-2013, jak również przygotowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej (WPF);
  7. przygotowywanie raportów cząstkowych w zakresie zadań wykonywanych przez Wydział na potrzeby sprawozdań z wdrażania RPO WŁ;
  8. wystawianie skorygowanych zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
  9. monitorowanie wykorzystywania alokacji środków w ramach RPO WŁ;
  10. prowadzenie Rejestru Obciążeń na Projekcie;
  11. przygotowywanie Ostatecznych Rozliczeń Dotacji;
  12. weryfikowanie i wyjaśnianie dokonanych przez Beneficjentów zwrotów w ramach środków europejskich z budżetu środków europejskich oraz środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej;
  13. prowadzenie Rejestru Zbiorczych Wniosków o płatność;
  14. wnioskowanie o przyznanie środków z budżetu środków europejskich oraz o udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa w ramach RPO WŁ;
  15. zamykanie RPO WŁ w zakresie spraw znajdujących się w kompetencjach Wydziału;
  16. współpraca z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu (m.in. Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji, Urzędu Kontroli Skarbowej, Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej) oraz komórkami organizacyjnymi urzędu w ww. zakresie (m.in. Departament Kontroli i Skarg, Biurem Audytu Wewnętrznego);
  17. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ;
  18. uczestniczenie w konsultacjach projektów procedur, dokumentów programowych w zakresie zadań Wydziału;
  19. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  20. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

VI. Wydział Rozliczeń Projektów, który oznacza pisma symbolem „RPVI"

  1. weryfikacja formalno – rachunkowa i merytoryczna wniosków o płatność składanych przez beneficjentów w ramach RPO WŁ;
  2. przeprowadzanie lub zlecanie wyrywkowej kontroli prac, usług i dostaw opisanych fakturami/innymi dowodami księgowymi o równoważnej wartości dowodowej oraz procedur przetargowych;
  3. opracowywanie projektów dokumentów niezbędnych w realizacji RPO WŁ;
  4. przygotowywanie aneksów do umów z beneficjentami o dofinansowanie projektów;
  5. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego;
  6. zamykanie RPO WŁ w zakresie spraw znajdujących się w kompetencjach Wydziału;
  7. przeprowadzanie kontroli krzyżowych projektów z punktu widzenia ewentualności wystąpienia podwójnego finansowania;
  8. przygotowywanie raportów cząstkowych w zakresie zadań wykonywanych przez Wydział na potrzeby sprawozdań z wdrażania RPO WŁ;
  9. przygotowywanie informacji o stanie wdrażania projektów realizowanych w ramach RPO WŁ na potrzeby zarządu oraz innych instytucji;
  10. zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do Komisji Europejskiej;
  11. przygotowywanie i udzielenie informacji o stanie realizacji RPO WŁ i/lub projektów w zakresie zadań Wydziału wynikających z obowiązków nałożonych na jednostki administracji publicznej z tytułu ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  12. zgłaszanie zidentyfikowanych naruszeń ustawy o finansach publicznych do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych,
  13. współpraca z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu (m.in. Instytucją Pośredniczącą w Certyfikacji, Urzędem Kontroli Skarbowej, Najwyższą Izbą Kontroli, Regionalną Izbą Obrachunkową) oraz komórkami organizacyjnymi urzędu w ww. zakresie (m.in. Departamentem Kontroli i Skarg, Biurem Audytu Wewnętrznego);
  14. współpraca z właściwymi instytucjami (m.in. policja, prokuratura, Centralne Biuro Antykorupcyjne, OLAF) w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona przestępstw finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
  15. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ.
  16. uczestniczenie w konsultacjach projektów procedur, dokumentów programowych w zakresie zadań Wydziału;
  17. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  18. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

VII. Wydział Pomocy Technicznej i Sprawozdawczości, który oznacza pisma symbolem „RPVII”

Perspektywa finansowa 2007-2013/perspektywa finansowa 2014-2020:

  1. administrowanie systemem informatycznym KSI (SIMIK 07-13) oraz Lokalnym Systemem Informatycznym (LSI) oraz SL2014;
  2. monitorowanie realizacji zaleceń i wytycznych ministra właściwego ds. infrastruktury i rozwoju oraz zgodności postępowania użytkowników z procedurami ministra właściwego ds. infrastruktury i rozwoju w zakresie dotyczącym KSI (SIMIK 07-13), SL2014;
  3. definiowanie i zarządzanie uprawnieniami kont użytkowników KSI (SIMIK 07-13) i Lokalnego Systemu Informatycznego (LSI) oraz SL2014;
  4. realizacja projektów dla Departamentu w ramach osi priorytetowej – Pomoc Techniczna;
  5. przygotowywanie raportów, sprawozdań z realizacji projektów w Departamencie, w ramach Pomocy Technicznej;
  6. redagowanie oraz wprowadzanie zmian do podręcznika procedur wdrażania RPO WŁ;
  7. redagowanie oraz wprowadzanie zmian do podręcznika beneficjenta RPO WŁ;
  8. śledzenie i monitorowanie zmian w przepisach prawnych;
  9. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  10. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

Perspektywa finansowa 2014-2020

  1. monitorowanie realizacji RPO WŁ w województwie;
  2. monitorowanie postępu realizacji wskaźników kluczowych oparte o dane gromadzone z poziomu projektów;
  3. sporządzanie zestawień i sprawozdań z bazy danych systemu informatycznego;
  4. przygotowywanie materiałów merytorycznych do sprawozdania półrocznego i rocznego z wdrażania RPO WŁ w województwie i ich przekazywanie Departamentowi Polityki Regionalnej;
  5. sporządzanie informacji kwartalnej z realizacji RPO WŁ;
  6. wyjaśnianie rozbieżności dot. wskaźników w projektach z założeniami programu;
  7. uczestniczenie w konsultacjach projektów procedur, dokumentów programowych w zakresie zadań Wydziału;
  8. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ.

VIII. Wydział Poświadczeń i Raportowania o Nieprawidłowościach, który oznacza pisma symbolem „RPVIII”

  1. przygotowywanie poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosku o płatność okresową od Instytucji Zarządzającej do Instytucji Certyfikującej;
  2. weryfikacja formalna i merytoryczna Poświadczeń i deklaracji wydatków oraz wniosku o płatność okresową od Instytucji Pośredniczącej (IP II);
  3. przygotowywanie prognoz wniosków o płatność kierowanych do Komisji Europejskiej;
  4. sporządzanie raportów o nieprawidłowościach oraz raportów o prowadzonych działaniach następczych;
  5. weryfikacja raportów o nieprawidłowościach oraz raportów o prowadzonych działaniach następczych przedkładanych przez Instytucję Pośredniczącą (IP II);
  6. wprowadzanie danych w zakresie nieprawidłowości do systemu IMS; IX. Samodzielne Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu;
  7. sporządzanie raportów niezbędnych do przeprowadzenia kontroli krzyżowych horyzontalnych projektów realizowanych w RPO WŁ z projektami realizowanymi w PO RYBY i OFSA PROW oraz przekazywanie ich właściwym jednostkom/komórkom organizacyjnym urzędu;
  8. przygotowywanie raportów cząstkowych w zakresie zadań wykonywanych przez Wydział na potrzeby sprawozdań z wdrażania RPO WŁ;
  9. wprowadzanie danych do aplikacji SHRIMP;
  10. opracowywanie projektów dokumentów niezbędnych w realizacji RPO WŁ;
  11. zamykanie RPO WŁ w zakresie spraw znajdujących się w kompetencjach Wydziału;
  12. przygotowywanie i udzielenie informacji o stanie realizacji RPO WŁ i/lub projektów w zakresie zadań Wydziału wynikających z obowiązków nałożonych na jednostki administracji publicznej z tytułu ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  13. uczestniczenie w konsultacjach projektów procedur, dokumentów programowych w zakresie zadań Wydziału;
  14. współpraca z właściwymi instytucjami (m.in. policja, prokuratura, Centralne Biuro Antykorupcyjne, OLAF) w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona przestępstw finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
  15. współpraca z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu (m.in. Instytucją Pośredniczącą w Certyfikacji, Urzędem Kontroli Skarbowej, Najwyższą Izbą Kontroli, Regionalną Izbą Obrachunkową) oraz komórkami organizacyjnymi urzędu w ww. zakresie (m.in. Departamentem Kontroli i Skarg, Biurem Audytu Wewnętrznego);
  16. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w zakresie wdrażania RPO WŁ;
  17. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  18. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego;
  19. sporządzanie projektów decyzji administracyjnych dotyczących zwrotu środków od beneficjentów 2014-2020;
  20. weryfikowanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy, składanych przez beneficjentów w odniesieniu do decyzji nakładających korekty finansowe w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w toku kontroli realizowanych przez nich projektów Centrum Obsługi Przedsiębiorcy 2014-2020.

IX. Wydział Wyboru Projektów z Zakresu Infrastruktury Transportowej i Ochrony Środowiska, który oznacza pisma symbolem „RPIX”

  1. monitorowanie limitu wartości środków możliwych do zakontraktowania w danym miesiącu;
  2. przygotowywanie, opiniowanie/inicjowanie zmian wytycznych i procedur RPO WŁ na lata 2014-2020;
  3. opiniowanie kryteriów wyboru projektów;
  4. przygotowanie Harmonogramu ogłaszania konkursu i jego aktualizacji w zakresie kompetencji Wydziału;
  5. przygotowanie procesu naboru w zakresie kompetencji Wydziału;
  6. weryfikacja dostępności środków w zakresie ogłaszanych konkursów i kontraktowanych projektów;
  7. przeprowadzanie procesu naboru wniosków o dofinansowanie projektów w ramach trybu konkursowego w ramach RPO WŁ na lata 2014-2020;
  8. organizacja prac Komisji Oceny Projektów;
  9. ocena formalna zgodności przedłożonych projektów z kryteriami wyboru projektów w ramach trybu konkursowego;
  10. organizacja i koordynacja procesu oceny merytorycznej;
  11. przeprowadzanie procedury odwoławczej w odniesieniu do oceny wniosków o dofinansowanie projektów;
  12. przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
  13. przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów, w tym weryfikacja kompletności dokumentów i dostępności środków finansowych;
  14. sporządzanie sprawozdań z realizacji RPO WŁ na lata 2014-2020 w zakresie kompetencji Wydziału i przekazywanie ich do merytorycznego Wydziału;
  15. sporządzanie i składanie za pośrednictwem systemu SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej;
  16. analiza projektów z list rezerwowych możliwych do dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, realokacji środków pomiędzy działaniami;
  17. koordynacja i obsługa prac związanych z działaniami jednostek kontrolnych /audytowych w ramach kontroli/audytu Wydziału;
  18. inicjowanie działań prewencyjnych i podejmowanie działań korekcyjnych w przypadku zaleceń/rekomendacji/wniosków jednostek kontrolnych/audytowych;
  19. umieszczanie dokumentów/informacji w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej RPO WŁ na lata 2014-2020 oraz na portalu;
  20. uczestnictwo w pracach dotyczących procedury desygnacji RPO WŁ;
  21. wprowadzanie zgodnie z zakresem zadań danych do systemu informatycznego.

X. Samodzielne Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu, które oznaczają pisma symbolem „RPS”.

 



 

captcha
Przeładuj
Polecane seriwsy:




 © 2015-2017 Departament Cyfryzacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego



ankieta-badania-satysfakcji

ankieta-badania-satysfakcji