Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.lodzkie.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych.
- Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.
- Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują.
- Formularze nie posiadają dowiązanych etykiet tekstowych.
Treści nieobjęte przepisami
- Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Od 24 września 2020 r. nagrania z obrad Rady Miejskiej Wrocławia są publikowane w wersji z napisami dla niesłyszących.
- Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne, z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są w większości sporządzone odręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
- Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/ .
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Departamentu Cyfryzacji i Społeczeństwa Informacyjnego - pisząc na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48 42 663 37 10.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
W urzędzie zostały wyznaczone osoby odpowiedziane za dostępność cyfrową, komunikacyjno-informacyjną i architektoniczną.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Marszałek Województwa Łódzkiego,
- Adres: al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź,
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Główną siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego jest budynek usytuowany przy al. Piłsudskiego 8 w Łodzi.
Opis ogólny budynku.
Do drzwi wejściowych prowadzą schody z poręczami oraz pochylnia przystosowana dla osób poruszających się na wózku.
Drzwi do budynku otwierają się automatycznie.
W holu po lewej stronie znajduje się Punkt Informacyjny, a po prawej tablica z lokalizacją sekretariatów komórek organizacyjnych urzędu.
Biuro Podawcze, będące podstawowym punktem obsługi klienta, usytuowane jest na parterze, po prawej stronie od wejścia. Do Biura Podawczego prowadzą szklane drzwi oznaczone kontrastowymi pasami. Blat jednego ze stanowisk punktu obsługi klienta jest obniżony do wysokości 80 cm.
Po prawej stronie holu, za tablicą informacyjną, znajdują się cztery windy wyposażone w system głośnomówiący, wizualny oraz trzy z nich w panel z napisami w alfabecie Braille’a. Windy umożliwiają dotarcie na każde piętro budynku.
Schody wewnątrz budynku wyposażone są w poręcze jednostronne.
Korytarze mają szerokość co najmniej 120 cm.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się na parterze budynku, na końcu holu po prawej stronie.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze budynku.
Do budynku możesz wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Budynek wyposażony jest w krzesła ewakuacyjne.
Dojazd
Budynek usytuowany jest w centrum Łodzi, co umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Wokół budynku obowiązuje strefa płatnego parkowania. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Urzędu Miasta Łodzi.
Najbliższe przystanki komunikacji miejskiej:
- przystanek tramwajowy Piłsudskiego – Sienkiewicza znajduje się około 200 metrów od budynku,
- przystanek tramwajowy Piotrkowska Centrum znajduje się około 260 metrów od budynku,
- przystanek autobusowy Sienkiewicza – Roosevelta znajduje się około 290 metrów od budynku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Na miejscu możesz skorzystać z usługi wideotłumacza. Jest ona dostępna w Biurze Podawczym. Został tam zainstalowany softphon połączony internetowo z tłumaczem języka migowego.
Możesz również skorzystać z usługi tłumacza języka migowego na wezwanie.
W budynku zainstalowana jest pętla indukcyjna - na parterze w Biurze Podawczym.
Na naszej stronie znajdują się informacje o zakresie działania urzędu przygotowane w Polskim Języku Migowym, w tekście odczytywalnym maszynowo oraz w tekście łatwym do czytania i rozumienia (ETR).