Departament Kontroli i Odwołań FEŁ2027

Dyrektor: Paulina Soszyńska-Purtak
Zastępca Dyrektora - Koordynator ds. Zasad Równościowych i KPP: Katarzyna Nodzak
Zastępca Dyrektora: Wojciech Kalina

 

Do zadań Departamentu Kontroli i Odwołań FEŁ2027- KOFEŁ należą sprawy: kontroli projektów, przeprowadzania procedur odwoławczych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 oraz wykonywanie zadań koordynatora zasad równościowych i kpp, a także zamykanie RPO WŁ 2014-2020 w zakresie kontroli projektów i procedur odwoławczych, a w szczególności:

1) sporządzanie projektów Rocznych planów kontroli oraz ich aktualizacji w ramach FEŁ2027 w zakresie projektów infrastrukturalnych współfinansowanych z EFRR, w tym opracowywanie założeń do metodyki doboru próby projektów do kontroli;
2) weryfikacja i zatwierdzanie projektów Rocznych planów kontroli IP celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby projektów do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów infrastrukturalnych w ramach FEŁ2027, w tym w zakresie zamówień publicznych i pomocy publicznej/pomocy de minimis;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
11) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
12) sporządzanie sprawozdań z realizacji planu kontroli;
13) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
14) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur związanych z perspektywą finansową 2021 -2027;
15) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień, informacji w zakresie wykonywanych zadań na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania FEŁ2027;
16) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania FEŁ2027;
17) przygotowywanie i przekazywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych;
18) przygotowywanie informacji o stanie realizacji FEŁ2027 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
19) współpraca m.in. z instytucjami zaangażowanymi w realizację FEŁ2027, z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania FEŁ2027.

1) sporządzanie projektów Rocznych planów kontroli oraz ich aktualizacji w ramach FEŁ2027 w zakresie projektów społecznych współfinansowanych z EFS+, w tym opracowywanie założeń do metodyki doboru próby projektów do kontroli;
2) weryfikacja i zatwierdzanie projektów Rocznych planów kontroli IP celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby projektów do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów społecznych w ramach FEŁ2027, w tym w zakresie zamówień publicznych i pomocy publicznej/pomocy de minimis;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
11) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
12) sporządzanie sprawozdań z realizacji planu kontroli;
13) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
14) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur związanych z perspektywą finansową 2021-2027;
15) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień, informacji w zakresie wykonywanych zadań na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania FEŁ2027;
16) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania FEŁ2027;
17) przygotowywanie i przekazywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych;
18) przygotowywanie informacji o stanie realizacji FEŁ2027 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
19) współpraca m.in. z instytucjami zaangażowanymi w realizację FEŁ2027, z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania FEŁ2027.

1) sporządzanie projektów Rocznych planów kontroli oraz ich aktualizacji w ramach FEŁ2027 w zakresie projektów współfinansowanych z FST, w tym opracowywanie założeń do metodyki doboru próby projektów do kontroli;
2) weryfikacja i zatwierdzanie projektów Rocznych planów kontroli IP celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby projektów do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów współfinansowanych z FST w ramach FEŁ2027, w tym w zakresie zamówień publicznych i pomocy publicznej/pomocy de minimis;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
11) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
12) sporządzanie sprawozdań z realizacji planu kontroli;
13) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
14) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur związanych z perspektywą finansową 2021-2027;
15) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień, informacji w zakresie wykonywanych zadań na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania FEŁ2027;
16) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania FEŁ2027;
17) przygotowywanie i przekazywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych;
18) przygotowywanie informacji o stanie realizacji FEŁ2027 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
19) współpraca m.in. z instytucjami zaangażowanymi w realizację FEŁ2027, z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania FEŁ2027.

1) zamykanie RPO WŁ 2014-2020 w zakresie spraw znajdujących się w kompetencjach Wydziału;
2) sporządzanie projektów Rocznych planów kontroli oraz ich aktualizacji w ramach RPO WŁ 2014-2020 w tym opracowywanie założeń do metodyki doboru próby projektów do kontroli;
3) weryfikacja i zatwierdzanie projektów Rocznych planów kontroli IP celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli IZ RPO WŁ;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów w ramach RPO WŁ 2014-2020, w tym w zakresie zamówień publicznych i pomocy publicznej/pomocy de minimis;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP RPO WŁ 2014-2020;
6) przeprowadzanie procedury doboru próby projektów do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
7) sporządzanie informacji pokontrolnych oraz analiza zastrzeżeń do tych informacji;
8) wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych i monitorowanie ich wykonania oraz przygotowywanie wezwań do zapłaty;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
11) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszenie przepisów prawa;
12) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do Komisji Europejskiej;
13) przygotowywanie informacji o stanie kontroli projektów realizowanych w ramach RPO WŁ 2014-2020;
14) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE;
15) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur RPO WŁ 2014-2020;
16) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania RPO WŁ 2014-2020;
17) przygotowywanie i przekazywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych;
18) przygotowywanie informacji o stanie realizacji RPO WŁ 2014-2020 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
19) współpraca m.in. z beneficjentami, z instytucjami zaangażowanymi w realizację RPO WŁ, z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania RPO WŁ 2014-2020.

1) rozpatrywanie protestów od wyników oceny wniosków o dofinansowanie projektów składanych w trybie konkurencyjnym w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014-2020 oraz obsługa procedury odwoławczej od oceny strategicznej ZIT;
2) przygotowywanie stanowiska merytorycznego niezbędnego do sporządzenia odpowiedzi na skargi dotyczące rozstrzygnięć protestów oraz na skargi kasacyjne, składane przez wnioskodawców do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego /Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz do sporządzania skargi kasacyjnej składanej przez Instytucję Zarządzającą do Naczelnego Sądu Administracyjnego;
3) prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji mających na celu odzyskiwanie środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014-2020, RPO WŁ 2007-2013, Priorytetu VIII i IX PO KL 2007-2013 dotyczących określania kwot do zwrotu (na podstawie informacji przekazywanych przez inne wydziały/Departamenty), odpowiedzialności osób trzecich, ulg w spłacie należności, wniosków beneficjentów o nadpłaty;
4) analiza i podejmowanie działań mających na celu odzyskiwanie środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014- 2020, RPO WŁ 2007-2013, Priorytetu VIII i IX PO KL 2007-2013 w sytuacji braku możliwości wszczęcia postępowania administracyjnego wobec beneficjenta lub braku możliwości ich odzyskania na drodze postępowania egzekucyjnego;
5) prowadzenie postępowań administracyjnych w II instancji mających na celu rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych wydanych przez IP w ramach FEŁ2027 oraz RPO WŁ 2014-2020 związanych z procesem odzyskiwania środków;
6) przekazywanie do komórki organizacyjnej właściwej ds. polityki regionalnej wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w przypadku, gdy organem I instancji jest Instytucja Zarządzająca;
7) przekazywanie do właściwego ministra odwołań i skarg od/na decyzje wydane w ramach Priorytetu VIII i IX PO KL 2007-2013;
8) przekazywanie do właściwych jednostek informacji dotyczących złożenia przez Beneficjenta skargi na decyzję administracyjną wydaną w II instancji oraz informacji dotyczących rozstrzygnięcia skargi przez WSA/NSA;
9) przygotowywanie informacji dotyczących niewykonania zaleceń pokontrolnych przez beneficjenta projektu własnego;
10) rozpatrywanie protestów od oceny wniosków o dofinansowanie dotyczących wyboru projektów podejmowanych przez IP w ramach FEŁ2027;
11) przygotowywanie stanowiska merytorycznego niezbędnego do sporządzenia odpowiedzi na skargi dotyczące decyzji administracyjnych oraz na skargi kasacyjne, składane przez beneficjentów do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego/Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz do sporządzania skargi kasacyjnej składanej przez Instytucję Zarządzającą do Naczelnego Sądu Administracyjnego;
12) zgłaszanie podmiotów do rejestru podmiotów wykluczonych w zakresie zadań pozostających we właściwości Departamentu lub na uzasadniony wniosek Departamentu FEŁ lub FST;
13) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE dotyczących prowadzonych postępowań administracyjnych;
14) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur związanych z perspektywą finansową 2014-2020 i 2021-2027;
15) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień, informacji w zakresie wykonywanych zadań na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027;
16) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027;
17) przygotowywanie informacji o stanie realizacji RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
18) współpraca min. z instytucjami zaangażowanymi w realizację RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027, z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027.

1) opracowywanie założeń do budżetu Pomocy Technicznej w ramach Departamentu;
2) planowanie i przygotowywanie budżetu rocznego oraz WPF w zakresie zadań Departamentu realizowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 oraz dokonywanie zmian;
3) przygotowywanie sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie zadań Departamentu realizowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020;
4) nadzór nad prawidłową realizacją budżetu Pomocy Technicznej w ramach Departamentu;
5) prowadzenie rejestrów umów zawieranych w ramach Pomocy Technicznej dla Departamentu;
6) przygotowywanie planów działania Pomocy Technicznej w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 w zakresie zadań Departamentu oraz dokonywanie ich zmian;
7) przygotowywanie zestawień wydatków oraz sprawozdań z realizacji działań PT w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 w zakresie zadań Departamentu;
8) analiza środków wydatkowanych w ramach Pomocy Technicznej oraz postępu rzeczowego w ramach Departamentu;
9) przygotowywanie oświadczeń dotyczących deklaracji zarządczej;
10) prowadzenie działań w zakresie Pomocy Technicznej w ramach Departamentu;
11) wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
12) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur związanych z perspektywą finansową 2021 -2027 i RPO WŁ 2014 – 2020;
13) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień, informacji w zakresie wykonywanych zadań na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020;
14) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020;
15) przygotowywanie informacji o stanie realizacji FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
16) współpraca m.in. z instytucjami zaangażowanymi w realizację FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020.

1) obsługa zadań Koordynatora ds. zasad równościowych i KPP;
2) monitorowanie stosowania zasad równościowych przy wdrażaniu perspektywy 2021-2027;
3) monitorowanie przygotowywania dokumentów programowych lub dokumentów naboru pod kątem zgodności z zasadami równościowymi;
4) weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej FEŁ 2027;
5) weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność w ramach Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014-2020;
6) koordynowanie w ramach Departamentu działań związanych ze skargami zewnętrznymi dotyczącymi nieprawidłowości w realizacji projektów;
7) opiniowanie/inicjowanie zmian dokumentów programowych, wytycznych i procedur związanych z perspektywą finansową 2021 -2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 oraz koordynowanie w ramach Departamentu działań w tym zakresie;
8) wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
9) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień, informacji w zakresie wykonywanych zadań na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020;
10) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby jednostek uprawnionych do kontrolowania FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020;
11) przygotowywanie informacji o stanie realizacji FEŁ2027 i RPO WŁ 2014–2020 lub projektów wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
12) współpraca m.in. z instytucjami zaangażowanymi w realizację FEŁ2027 i RPO WŁ 2014 – 2020 z instytucjami wykonującymi obowiązki kontroli Programu, komórkami organizacyjnymi i jednostkami w zakresie wdrażania FEŁ2027 i RPO WŁ 2014–2020.

1) prowadzenie sekretariatu komórki organizacyjnej;
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, wysyłaniem, rozdzielaniem i ewidencjonowaniem korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej;
3) czuwanie nad terminowością załatwiania spraw, a w szczególności interpelacji i zapytań radnych przez wewnętrzne komórki organizacyjne;
4) prowadzenie terminarza oraz obsługi spotkań i narad organizowanych przez kierownika komórki organizacyjnej i jego zastępców;
5) pobieranie prasy przeznaczonej dla komórki organizacyjnej i rozdzielanie właściwym wewnętrznym komórkom organizacyjnym;
6) wystawianie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
7) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych;
8) prowadzenie punktów pierwszej pomocy, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
9) składanie do komórki merytorycznej zapotrzebowania na prasę, bilety MPK, materiały biurowe i inne dla potrzeb komórki organizacyjnej, właściwe ich rozdzielanie i rozliczanie;
10) archiwizowanie akt;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej;
12) wykonywanie innych zadań wskazanych przez kierownika komórki organizacyjnej.
Osoba publikująca :  Michał Kaczorowski
Data publikacji:  02.03.2023 - 17:21
Osoba modyfikująca: Michał Kaczorowski
Ostatnio zmieniany: 15.11.2024 - 11:05