Dyrektor: Eliza Wysocka
Zastępca Dyrektora: Agata Riemer
Do zadań Departamentu Promocji - PM należą sprawy: promocji województwa, reprezentowanie interesów samorządowych w ramach realizacji zadań i projektów związanych z wdrażaniem przyjętego kierunku strategicznego dla marki województwa, prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych Funduszy Europejskich, a w szczególności:
1) planowanie i koordynowanie zadań z zakresu promocji województwa, realizowanych przez komórki organizacyjne i wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne;
2) opracowywanie i monitorowanie strategicznych programów promocyjnych województwa, w tym rocznego planu promocji województwa, rocznych planów rzeczowych i finansowych działań promocyjnych oraz koordynowanie ich realizacji;
3) zarządzanie wizerunkiem oraz tożsamością marki;
4) nadzorowanie prawidłowości wdrażania wizji i misji marki województwa przyjętej w dokumentach o strategicznym charakterze;
5) poszukiwanie i kreowanie nowych kierunków, form, metod i narzędzi zarządzania marką oraz wdrażania przyjętego kierunku strategicznego marki województwa, w tym podejmowanie działań w zakresie budowania sieci ambasadorów marki;
6) przygotowanie, realizacja i nadzorowanie kampanii promocyjnych, wykorzystujących zróżnicowane kanały informacji;
7) realizowanie własnych wydarzeń promocyjnych, w tym mających na celu wdrożenie przyjętego kierunku strategicznego marki województwa;
8) poszukiwanie i kreowanie nowych kierunków, form i metod promocji województwa, w tym z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania;
9) identyfikacja źródeł finansowania i pozyskiwanie środków finansowych, w tym środków z UE na działania dedykowane marce regionalnej;
10) realizowanie projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych, związanych z wdrażaniem przyjętego kierunku strategicznego marki województwa oraz współpraca w tym zakresie, mająca na celu utrzymanie spójnego wizerunku marki;
11) realizowanie zadań z zakresu promocji regionalnej województwa;
12) współpraca w zakresie projektów wspierających podnoszenie tożsamości regionalnej i podnoszenie wiedzy o samorządzie terytorialnym;
13) promocja walorów regionu, wspieranie projektów związanych z promocją turystyczną, gospodarczą, kulturalną, edukacyjną, sportową i społeczną;
14) tworzenie bazy danych o regionie;
15) współpraca w zakresie promocji regionu z organami administracji publicznej, podmiotami komercyjnymi, społecznymi i organizacjami pozarządowymi;
16) przygotowywanie i uzupełnianie zestawu narzędzi promocyjnych w postaci druków i wydawnictw, wystaw, filmów, programów multimedialnych, radiowych i telewizyjnych oraz stron internetowych i innych materiałów promocyjnych, w tym ich upowszechnianie i wydawanie;
17) współpraca przy prowadzeniu kalendarza zadań i wydarzeń promocyjnych Marszałka Województwa, członków Zarządu Województwa i Sekretarza Województwa.
2) opracowywanie i monitorowanie strategicznych programów promocyjnych województwa, w tym rocznego planu promocji województwa, rocznych planów rzeczowych i finansowych działań promocyjnych oraz koordynowanie ich realizacji;
3) zarządzanie wizerunkiem oraz tożsamością marki;
4) nadzorowanie prawidłowości wdrażania wizji i misji marki województwa przyjętej w dokumentach o strategicznym charakterze;
5) poszukiwanie i kreowanie nowych kierunków, form, metod i narzędzi zarządzania marką oraz wdrażania przyjętego kierunku strategicznego marki województwa, w tym podejmowanie działań w zakresie budowania sieci ambasadorów marki;
6) przygotowanie, realizacja i nadzorowanie kampanii promocyjnych, wykorzystujących zróżnicowane kanały informacji;
7) realizowanie własnych wydarzeń promocyjnych, w tym mających na celu wdrożenie przyjętego kierunku strategicznego marki województwa;
8) poszukiwanie i kreowanie nowych kierunków, form i metod promocji województwa, w tym z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania;
9) identyfikacja źródeł finansowania i pozyskiwanie środków finansowych, w tym środków z UE na działania dedykowane marce regionalnej;
10) realizowanie projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych, związanych z wdrażaniem przyjętego kierunku strategicznego marki województwa oraz współpraca w tym zakresie, mająca na celu utrzymanie spójnego wizerunku marki;
11) realizowanie zadań z zakresu promocji regionalnej województwa;
12) współpraca w zakresie projektów wspierających podnoszenie tożsamości regionalnej i podnoszenie wiedzy o samorządzie terytorialnym;
13) promocja walorów regionu, wspieranie projektów związanych z promocją turystyczną, gospodarczą, kulturalną, edukacyjną, sportową i społeczną;
14) tworzenie bazy danych o regionie;
15) współpraca w zakresie promocji regionu z organami administracji publicznej, podmiotami komercyjnymi, społecznymi i organizacjami pozarządowymi;
16) przygotowywanie i uzupełnianie zestawu narzędzi promocyjnych w postaci druków i wydawnictw, wystaw, filmów, programów multimedialnych, radiowych i telewizyjnych oraz stron internetowych i innych materiałów promocyjnych, w tym ich upowszechnianie i wydawanie;
17) współpraca przy prowadzeniu kalendarza zadań i wydarzeń promocyjnych Marszałka Województwa, członków Zarządu Województwa i Sekretarza Województwa.
1) prowadzenie spraw związanych z projektowaniem materiałów promocyjnych województwa;
2) opracowywanie, realizowanie oraz nadzorowanie prawidłowości wdrażania i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Łódzkiego przez komórki organizacyjne i wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne;
3) koordynowanie działań związanych z realizacją materiałów i nośników promocyjnych komórek organizacyjnych i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
4) koordynowanie i weryfikowanie właściwego wykorzystania wizerunku oraz marki województwa;
5) wdrażanie nowych form, metod i narzędzi zarządzania marką oraz przyjętego kierunku strategicznego marki województwa.
2) opracowywanie, realizowanie oraz nadzorowanie prawidłowości wdrażania i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Łódzkiego przez komórki organizacyjne i wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne;
3) koordynowanie działań związanych z realizacją materiałów i nośników promocyjnych komórek organizacyjnych i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
4) koordynowanie i weryfikowanie właściwego wykorzystania wizerunku oraz marki województwa;
5) wdrażanie nowych form, metod i narzędzi zarządzania marką oraz przyjętego kierunku strategicznego marki województwa.
1) koordynacja oraz realizacja działań komunikacyjnych w ramach Funduszy Europejskich, w tym w szczególności RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
2) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie właściwości Wydziału;
3) czuwanie nad wypełnianiem obowiązków informacyjnych przez instytucje zaangażowane we wdrażanie RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 na terenie regionu oraz prowadzenie monitoringu i kontroli w tym zakresie;
4) monitorowanie postępów we wdrażaniu Strategii komunikacji RPO WŁ na lata 2014-2020 oraz FEŁ2027;
5) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych skierowanych do potencjalnych beneficjentów, beneficjentów oraz do mieszkańców województwa, w szczególności:
a) informacyjno-promocyjnych o szerokim zasięgu, w tym w radiu i telewizji,
b) promocyjnych w Internecie, w tym zarządzanie stroną internetową poświęconą RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027, a także tworzenie informacji na portalu www.funduszeeuropejskie.gov.pl w zakresie swojej właściwości,
c) organizowanie eventów, pikników, festynów,
d) publikowanie materiałów informacyjnych, programowych oraz produkcja materiałów promocyjnych;
6) zapewnienie działań edukacyjnych dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów;
7) poszukiwanie i inspirowanie nowych kierunków, form i metod promocji Funduszy Europejskich, w szczególności RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027;
8) realizacja projektów współfinansowanych ze środków Pomocy Technicznej w zakresie informacji i promocji;
9) promowanie Funduszy Europejskich w województwie;
10) opracowywanie i konsultowanie dokumentów w zakresie informacji i promocji Funduszy Europejskich;
11) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów programowych opracowywanych w Wydziale z zakresu informacji i promocji, w tym informacji i promocji Funduszy Europejskich;
12) koordynacja działań komunikacyjnych w zakresie podsumowania wdrażania komponentu regionalnego PO KL 2007-2013 oraz RPO WŁ 2007-2013;
13) współpraca z komórkami/jednostkami merytorycznie powiązanymi z zadaniami Wydziału;
14) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale oraz podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów.
2) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie właściwości Wydziału;
3) czuwanie nad wypełnianiem obowiązków informacyjnych przez instytucje zaangażowane we wdrażanie RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 na terenie regionu oraz prowadzenie monitoringu i kontroli w tym zakresie;
4) monitorowanie postępów we wdrażaniu Strategii komunikacji RPO WŁ na lata 2014-2020 oraz FEŁ2027;
5) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych skierowanych do potencjalnych beneficjentów, beneficjentów oraz do mieszkańców województwa, w szczególności:
a) informacyjno-promocyjnych o szerokim zasięgu, w tym w radiu i telewizji,
b) promocyjnych w Internecie, w tym zarządzanie stroną internetową poświęconą RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027, a także tworzenie informacji na portalu www.funduszeeuropejskie.gov.pl w zakresie swojej właściwości,
c) organizowanie eventów, pikników, festynów,
d) publikowanie materiałów informacyjnych, programowych oraz produkcja materiałów promocyjnych;
6) zapewnienie działań edukacyjnych dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów;
7) poszukiwanie i inspirowanie nowych kierunków, form i metod promocji Funduszy Europejskich, w szczególności RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027;
8) realizacja projektów współfinansowanych ze środków Pomocy Technicznej w zakresie informacji i promocji;
9) promowanie Funduszy Europejskich w województwie;
10) opracowywanie i konsultowanie dokumentów w zakresie informacji i promocji Funduszy Europejskich;
11) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów programowych opracowywanych w Wydziale z zakresu informacji i promocji, w tym informacji i promocji Funduszy Europejskich;
12) koordynacja działań komunikacyjnych w zakresie podsumowania wdrażania komponentu regionalnego PO KL 2007-2013 oraz RPO WŁ 2007-2013;
13) współpraca z komórkami/jednostkami merytorycznie powiązanymi z zadaniami Wydziału;
14) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale oraz podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów.
1) obsługa bieżącej działalności finansowej Departamentu, monitorowanie realizacji budżetu, bieżąca analiza wydatkowania środków finansowych będących w dyspozycji Departamentu;
2) opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej województwa;
3) opracowanie projektów planów finansowych do projektu budżetu oraz planów finansowych do uchwały budżetowej;
4) przygotowywanie wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym dochodów i wydatków oraz wieloletniej prognozie finansowej województwa;
5) sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych w zakresie zadań realizowanych przez Departament;
6) przygotowywanie miesięcznych zapotrzebowań na środki pieniężne w zakresie zadań realizowanych przez Departament;
7) prowadzenie ewidencji wydatków i wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem wydatków oraz sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszelkich dokumentów i dowodów księgowych;
8) prowadzenie rejestru umów, zamówień, porozumień, wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych, not obciążeniowych;
9) weryfikacja pod względem formalnym i finansowym umów, zamówień i porozumień;
10) wprowadzanie danych do systemów informatycznych zgodnie z zakresem zadań;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
12) prowadzenie w Urzędzie Marszałkowskim spraw związanych z przysługującymi opłatami reprograficznymi.
2) opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej województwa;
3) opracowanie projektów planów finansowych do projektu budżetu oraz planów finansowych do uchwały budżetowej;
4) przygotowywanie wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym dochodów i wydatków oraz wieloletniej prognozie finansowej województwa;
5) sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych w zakresie zadań realizowanych przez Departament;
6) przygotowywanie miesięcznych zapotrzebowań na środki pieniężne w zakresie zadań realizowanych przez Departament;
7) prowadzenie ewidencji wydatków i wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem wydatków oraz sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym wszelkich dokumentów i dowodów księgowych;
8) prowadzenie rejestru umów, zamówień, porozumień, wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych, not obciążeniowych;
9) weryfikacja pod względem formalnym i finansowym umów, zamówień i porozumień;
10) wprowadzanie danych do systemów informatycznych zgodnie z zakresem zadań;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
12) prowadzenie w Urzędzie Marszałkowskim spraw związanych z przysługującymi opłatami reprograficznymi.
1) prowadzenie sekretariatu komórki organizacyjnej;
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, wysyłaniem, rozdzielaniem i ewidencjonowaniem korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej;
3) czuwanie nad terminowością załatwiania spraw, a w szczególności interpelacji i zapytań radnych przez wewnętrzne komórki organizacyjne;
4) prowadzenie terminarza oraz obsługi spotkań i narad organizowanych przez kierownika komórki organizacyjnej i jego zastępców;
5) pobieranie prasy przeznaczonej dla komórki organizacyjnej i rozdzielanie właściwym wewnętrznym komórkom organizacyjnym;
6) wystawianie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
7) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych;
8) prowadzenie punktów pierwszej pomocy, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
9) składanie do komórki merytorycznej zapotrzebowania na prasę, bilety MPK, materiały biurowe i inne dla potrzeb komórki organizacyjnej, właściwe ich rozdzielanie i rozliczanie;
10) archiwizowanie akt;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej;
12) wykonywanie innych zadań wskazanych przez kierownika komórki organizacyjnej.
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, wysyłaniem, rozdzielaniem i ewidencjonowaniem korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej;
3) czuwanie nad terminowością załatwiania spraw, a w szczególności interpelacji i zapytań radnych przez wewnętrzne komórki organizacyjne;
4) prowadzenie terminarza oraz obsługi spotkań i narad organizowanych przez kierownika komórki organizacyjnej i jego zastępców;
5) pobieranie prasy przeznaczonej dla komórki organizacyjnej i rozdzielanie właściwym wewnętrznym komórkom organizacyjnym;
6) wystawianie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
7) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych;
8) prowadzenie punktów pierwszej pomocy, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
9) składanie do komórki merytorycznej zapotrzebowania na prasę, bilety MPK, materiały biurowe i inne dla potrzeb komórki organizacyjnej, właściwe ich rozdzielanie i rozliczanie;
10) archiwizowanie akt;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej;
12) wykonywanie innych zadań wskazanych przez kierownika komórki organizacyjnej.