Kontakt - Departament Promocji

al. Piłsudskiego 8
90-051 Łódź
tel. 42 663 36 00
fax. 42 663 36 02
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biuro Podawcze

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 42 663 33 80
tel.kom. 695 356 594

Instrukcja obsługi BIP

Departament Promocji

p.o. Dyrektora: Dawid Mazurkiewicz
Zastępca Dyrektora: Marcin Podgórski
Zastępca Dyrektora: Barbara Siestrzeńcewicz- Kuczuk

W skład departamentu wchodzą:

1. Wydział Projektów Promocyjnych, który oznacza pisma symbolem „PBI”
2. Wydział Promocji Przedsiębiorczości, który oznacza pisma symbolem „PBIV”
3. Samodzielne Stanowiska ds. Dokumentacji i Rozliczeń, które oznaczają pisma symbolem „PBVI”
4. Wydział Projektów Międzynarodowych, który oznacza pisma symbolem „PBVII”
5. Wydział Komunikacji Funduszy Europejskich, który oznacza pisma symbolem „PBIX”
6. Referat Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego w Brukseli i w Chengdu, który oznacza pisma symbolem „PBVIII”
7. Samodzielne Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu, które oznaczają pisma symbolem „PBS”


Do zadań Departamentu Promocji - PB należą sprawy: promocji województwa w kraju i zagranicą, reprezentowanie interesów samorządowych w ramach realizacji projektów międzynarodowych, wspomaganie rozwoju przedsiębiorczości, wspieranie działań proinnowacyjnych w regionie, promocja oferty inwestycyjnej i eksportu firm z województwa, realizacji zadań związanych z wdrażaniem przyjętego kierunku strategicznego dla marki województwa, prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych funduszy europejskich, a w szczególności:


1. Wydział Projektów Promocyjnych, który oznacza pisma symbolem „PBI”


1) opracowywanie i monitorowanie strategicznych programów promocyjnych województwa;
2) opracowywanie, w porozumieniu z innymi komórkami organizacyjnymi, rocznego planu promocji województwa, rocznych planów rzeczowych i finansowych działań promocyjnych oraz koordynowanie ich realizacji;
3) planowanie, koordynowanie i realizowanie bieżących zadań z zakresu promocji województwa;
4) koordynowanie działań promocyjnych komórek organizacyjnych i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
5) zarządzanie wizerunkiem oraz tożsamością marki.
6) nadzorowanie prawidłowości wdrażania wizji i misji marki województwa przyjętej w planach, programie promocji lub innych dokumentach o strategicznym charakterze;
7) poszukiwanie i kreowanie nowych kierunków, form, metod i narzędzi zarządzania marką oraz wdrażania przyjętego kierunku strategicznego marki województwa, w tym podejmowanie działań w zakresie budowania sieci ambasadorów marki, współpracy z instytucjami otoczenia biznesu i przedsiębiorcami;
8) poszukiwanie i kreowanie nowych kierunków, form i metod promocji województwa, w tym z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania;
9) przygotowanie, realizacja lub nadzorowanie kampanii promocyjnych, wykorzystujących zróżnicowane kanały komunikacji marketingowej;
10) tworzenie w Urzędzie Marszałkowskim bazy danych o regionie;
11) współpraca z komórkami organizacyjnymi przy opracowaniu projektów wspierających podnoszenie tożsamości regionalnej i podnoszenie wiedzy o samorządzie terytorialnym;
12) organizowanie i realizowanie własnych wydarzeń promocyjnych w kraju, w tym mających na celu wdrożenie przyjętego kierunku strategicznego marki województwa wśród wybranych grup docelowych;
13) identyfikacja źródeł finansowania i pozyskiwanie środków finansowych, w tym środki z UE na działania dedykowane marce regionalnej;
14) realizowanie projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych, związanych z wdrażaniem przyjętego kierunku strategicznego marki województwa oraz współpraca w tym zakresie mająca na celu utrzymanie spójnego wizerunku marki;
15) współpraca z Kancelarią Marszałka przy prowadzeniu kalendarza zadań i wydarzeń promocyjnych Marszałka Województwa, członków Zarządu Województwa i Sekretarza Województwa;
16) wspieranie procesów związanych z marketingiem gospodarczym, kulturalnym, edukacyjnym, sportowym i społecznym;
17) prowadzenie spraw związanych z projektowaniem materiałów promocyjnych województwa;
18) przygotowywanie i uzupełnianie zestawu narzędzi promocyjnych w postaci druków i wydawnictw, wystaw, filmów, programów multimedialnych, radiowych i telewizyjnych oraz stron internetowych i innych materiałów promocyjnych, w tym ich upowszechnianie i wydawanie;
19) prowadzenie współpracy w zakresie promocji regionu z organami administracji rządowej, podmiotami komercyjnymi, społecznymi;
20) promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa we współpracy z administracją publiczną, organizacjami pozarządowymi i przedstawicielstwami państw obcych i organizacji międzynarodowych;
21) podnoszenie tożsamości regionalnej i wiedzy o samorządzie terytorialnym wśród dzieci i młodzieży województwa;
22) współpraca z komórkami organizacyjnymi przy opracowaniu i realizacji projektów wspierających podnoszenie tożsamości regionalnej i podnoszenie wiedzy o samorządzie terytorialnym.


2. Wydział Promocji Przedsiębiorczości, który oznacza pisma symbolem „PBIV”


1) prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem instrumentów promocji gospodarki i przedsiębiorczości regionu;
2) udział w projektach zewnętrznych dotyczących promowania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie przedsiębiorczości;
3) wspieranie działań proinnowacyjnych w gospodarce regionu, w tym koordynacja prac związanych z tworzeniem i wdrażaniem Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Łódzkiego;
4) powołanie platform branży kluczowych i rozwój specjalizacji regionalnych,
5) budowanie i koordynowanie systemu wsparcia gospodarki lodzkie4business.
6) wspieranie innowacyjności Województwa Łódzkiego, m.in. poprzez: stworzenie warunków do rozwoju funduszy seed capital i promocję innowacyjności regionu;
7) realizacja zadań wynikających z Umowy z PAIiZ, w tym:
a) wypracowanie zintegrowanej oferty inwestycyjnej województwa,
b) przetwarzanie informacji nt. oferty inwestycyjnej poszczególnych gmin,
c) promocja oferty inwestycyjnej województwa w celu pozyskiwania inwestycji bezpośrednich;
d) współpraca z ministerstwem właściwym ds. gospodarki, PAIH, PARP, regionalnymi instytucjami wspierania biznesu przy organizacji przedsięwzięć informacyjnych, promocyjnych, targowych i wystawienniczych w kraju i zagranicą, dotyczących sektora MŚP,
e) zbieranie i analiza danych statystycznych dotyczących stanu sektora małych i średnich przedsiębiorstw w województwie,
f) prowadzenie działań związanych z administrowaniem i promocją serwisu www.investin.lodzkie.pl;
8) realizacja zadań wynikających z Umowy z Ministerstwem Gospodarki w ramach projektu systemowego „Wsparcie dla sieci COIiE”, w tym:
w ramach usługi pro-eksport:
a) dostarczanie zainteresowanym podmiotom informacji pozwalających przedsiębiorcy na identyfikację rynku dla danego typu produktu/usługi i inwestycji poza granicę Polski,
b) wyszukiwanie w dostępnych bazach danych (w kraju i za granicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych w eksporcie lub na temat efektów podjętej inwestycji na wybranym rynku zagranicznym,
c) pozyskiwanie i udostępnianie zainteresowanym przedsiębiorcom i grupom przedsiębiorstw informacji rynkowych;
d) gromadzenie i udostępnianie informacji odnośnie zasad przejmowania i łączenia się (fuzji) przedsiębiorstw, w tym także przez podmioty (przedsiębiorstwa) zagraniczne,
e) pozyskiwanie i udostępnianie do wiadomości przedsiębiorcy informacji w zakresie obowiązujących metod rozliczeń międzynarodowych, zwyczajów i uzansów handlowych, technik finansowania transakcji eksportowych, sposobów oceny ryzyka eksportowego i zarządzania ryzykiem,
f) udostępnianie informacji odnośnie źródeł i procedur pozyskiwania środków na finansowanie działalności eksportowej i inwestycji za granicą, z programów pomocowych Unii Europejskiej: krajowych i regionalnych oraz ze środków budżetowych (publicznych),
g) dostarczanie niezbędnych informacji i danych o funkcjonowaniu oraz zasadach korzystania z systemu interwencyjnego SOLVIT, który na podstawie sieci Centrów Koordynacyjnych utworzonych we wszystkich państwach członkowskich UE, dąży do praktycznego rozwiązania problemów wynikających z niewłaściwego stosowania prawa UE z zakresu rynku wewnętrznego przez organy administracji publicznej,
h) dostarczanie przedsiębiorcy informacji odpowiadających na jego potrzeby, na podstawie której będzie on mógł skorzystać z aktywnych instrumentów wsparcia eksportu, w obszarze: finansowym, usługowym, instytucjonalnym, ośrodków wsparcia eksporterów i inwestorów, tak w kraju jak i na rynkach zagranicznych, takich jak: agencje rządowe, placówki zagraniczne, izby gospodarcze, itp.,
i) obsługa misji gospodarczych z/do regionu, poprzez podejmowanie wyłącznie działań o charakterze merytorycznym, które m. in. będą polegały na udziale w selekcji przedsiębiorców biorących udział w misji gospodarczej wyjazdowej/przyjazdowej oraz na wsparciu w opracowaniu materiałów informacyjnych dotyczących zagadnień gospodarczych krajów docelowych,
w ramach usługi pro-biz:
a) dostarczanie zainteresowanym inwestorom zagranicznym pakietu ogólnych informacji gospodarczych o regionie (województwie), informacje statystyczne o potencjale gospodarczym regionu i bieżącej sytuacji gospodarczej,
b) stała aktualizacja i udostępnianie zainteresowanym inwestorom zagranicznym bazy danych gromadzących informacje, o których mowa powyżej,
c) inicjowanie kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami i podmiotami wspierającymi rozwój gospodarczy w regionie, właściwymi dla struktury potrzeb potencjalnego inwestora,
d) promowanie oferty inwestycyjnej poszczególnych gmin i powiatów z regionu podając zainteresowanemu inwestorowi informacje w tym zakresie,
e) prowadzenie stałego monitoringu napływu inwestycji do regionu – na podstawie informacji uzyskiwanych z instytucji samorządowych, agencji odpowiedzialnej za działanie na rzecz przyciągania zagranicznych inwestycji do Polski, z prasy lokalnej, krajowej,
f) prowadzenie działań w formule follow-up w odniesieniu do klientów COIE (potencjalnych inwestorów zagranicznych),
g) prowadzenie współpracy z zagranicą, poprzez przygotowywanie i obsługę misji gospodarczych z/do regionu;
9) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wniosków odnoszących się do zmian w specjalnych strefach ekonomicznych zgodnie z art. 4 ust 2 ustawy z dnia 20 października 1994 roku o specjalnych strefach ekonomicznych;
10) budowanie ekosystemu start-upowego;
11) zarządzanie przestrzenią co-workingową dla rozwoju start-upów;
12) współpraca z funduszami inwestycyjnymi i aniołami biznesu;
13) organizacja wydarzeń o charakterze start-upowym;
14) wsparcie w zakresie tworzenia firm w oparciu o innowacyjne pomysły;
15) współpraca z przedsiębiorcami, stowarzyszeniami, instytucjami otoczenia biznesu, uczelniami, ośrodkami badawczo-rozwojowymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz innymi partnerami z kraju i zagranicy, w przedmiocie wsparcia start-upów.


3. Samodzielne Stanowiska ds. Dokumentacji i Rozliczeń, które oznaczają pisma symbolem „PBVI”


1) obsługa bieżącej działalności finansowej Departamentu, monitorowanie realizacji budżetu, bieżąca analiza wydatkowania środków finansowych będących w dyspozycji Departamentu;
2) prowadzenie ewidencji wydatków i wykonywanie czynności związanych z rozliczaniem wydatków dokonywanych w ramach działalności Departamentu;
3) prowadzenie rejestru umów, zamówień i porozumień;
4) prowadzenie rejestru wyjazdów służbowych krajowych i zagranicznych.
5) prowadzenie rejestru not obciążeniowych;
6) sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dokumentów i dowodów księgowych oraz rozliczeń podróży służbowych pracowników, których delegacja została pokryta ze środków Departamentu;
7) nadzór nad prawidłowością zawieranych umów, zamówień i porozumień zgodnie z „Instrukcją obiegu i kontroli dokumentów finansowo- księgowych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego”, ustawą prawo zamówień publicznych, ustawą o finansach publicznych;
8) weryfikacja pod względem formalnym i finansowym umów, zamówień i porozumień;
9) rozliczanie projektów własnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych;
10) sporządzanie projektów planu wydatków, planów finansowych oraz materiałów do wieloletniej prognozy finansowej w zakresie budżetu realizowanego przez Departament, w tym w zakresie projektów własnych finansowanych ze źródeł zewnętrznych z zakresu wykonywanych działań, opracowywanie wniosków o dokonanie zmian w planie wydatków, planie finansowym i wieloletniej prognozie finansowej w zakresie zadań realizowanych przez Departament;
11) sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych i budżetowych z wykonania planu wydatków i dochodów Departamentu, w tym z zakresu projektów własnych finansowanych ze źródeł zewnętrznych z zakresu wykonywanych działań;
12) prowadzenie książki inwentarzowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych będących na wyposażeniu komórki organizacyjnej;
13) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej.


4. Wydział Projektów Międzynarodowych, który oznacza pisma symbolem „PBVII”


1) poszukiwanie zagranicznych partnerów zainteresowanych realizacją wspólnych projektów z podmiotami z województwa;
2) pozyskiwanie informacji o potencjalnych możliwościach uzyskania dofinansowania w ramach programów wspólnotowych oraz konsultacja wybranych tematów z departamentami merytorycznymi;
3) realizacja projektów własnych finansowanych ze źródeł zewnętrznych;
4) tworzenie we współpracy z komórkami organizacyjnymi i jednostkami samorządu terytorialnego z regionu dokumentów aplikacyjnych w ramach przygotowywanych i ogłoszonych konkursów;
5) zarządzanie administracyjne, finansowe i techniczne wyznaczonymi projektami, w tym m.in.:
a) przygotowanie projektów dokumentów potrzebnych do aplikacji i realizacji projektów, w tym w szczególności powołujących zespoły realizujące projekty,
b) tworzenie harmonogramów realizacji projektów międzynarodowych,
c) wsparcie działań projektowych w regionie,
d) wsparcie w kontakcie z liderem/partnerami projektu,
e) wsparcie w realizacji zdań wynikających z przygotowywanych i przyjętych do realizacji projektów, zgodnie z przyjętymi standardami w zakresie wdrażania projektów międzynarodowych,
f) gromadzenie dokumentacji niezbędnej do prawidłowego rozliczenia projektów,
g) tworzenie we współpracy z departamentami merytorycznymi wniosków o płatność, raportów okresowych i końcowych;
6) wspomaganie podmiotów z regionu w pozyskiwaniu środków finansowych oferowanych przez UE, konsultacja propozycji projektów partnerów z regionu, pomoc w zidentyfikowaniu właściwego programu wspólnotowego oraz wsparcie procesu budowania międzynarodowych konsorcjów;
7) współpraca z krajowymi i regionalnymi punktami kontaktowymi ds. programów wspólnotowych celem pozyskiwania wiedzy na potrzeby projektów własnych i działalności informacyjnej prowadzonej na terenie województwa;
8) organizacja i udział we wspólnych projektach międzynarodowych, z regionami, z którymi województwo podpisało porozumienia o współpracy;
9) organizacja imprez promocyjnych, targowych i wystawienniczych poza granicami kraju;
10) udział w przygotowaniu imprez i wydarzeń gospodarczych we współpracy z przedstawicielami samorządów terytorialnych, środowiska gospodarczego oraz zagranicznych regionów partnerskich;
11) udział w realizacji działań na rzecz wspierania promocji gospodarczej, przedsiębiorczości regionu oraz internacjonalizacji firm z województwa;
12) reprezentowanie interesów samorządowych przed instytucjami europejskimi i w ramach sieci współpracy międzyregionalnej;
13) reprezentowanie interesów przedsiębiorców z województwa w ramach Punktu Wsparcia Inwestora, m.in. poprzez:
a) poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji towarów i usług,
b) wsparcie udziału przedsiębiorców z regionu w konferencjach, seminariach i spotkaniach oraz wydarzeniach wystawienniczych,
c) umożliwienie wymiany informacji i śledzenie nowych trendów w określonych branżach;
14) przygotowywanie projektów umów międzynarodowych oraz umów zawieranych z innymi podmiotami zagranicznymi w zakresie zadań wydziału.


5. Wydział Komunikacji Funduszy Europejskich, który oznacza pisma symbolem „PBIX”


1) koordynacja oraz realizacja działań komunikacyjnych w ramach Funduszy Europejskich, w tym w szczególności RPO WŁ 2014-2020;
2) czuwanie nad wypełnianiem obowiązków informacyjnych przez instytucje zaangażowane we wdrażanie RPO WŁ 2014-2020 na terenie regionu oraz prowadzenie monitoringu i kontroli w tym zakresie;
3) monitorowanie postępów we wdrażaniu Strategii komunikacji RPO WŁ na lata 2014-2020;
4) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych skierowanych do potencjalnych beneficjentów, beneficjentów oraz do mieszkańców województwa, w szczególności:
a) informacyjno-promocyjnych o szerokim zasięgu, w tym w radiu i telewizji,
b) promocyjnych w Internecie, w tym zarządzanie stroną internetową poświęconą RPO WŁ 2014-2020, a także tworzenie informacji na portalu www.funduszeeuropejskie.gov.pl w zakresie swojej właściwości,
c) organizowanie eventów, pikników, festynów,
d) publikowanie materiałów informacyjnych, programowych oraz produkcja materiałów promocyjnych;
5) zapewnienie działań edukacyjnych dla potencjalnych beneficjentów oraz beneficjentów;
6) poszukiwanie i inspirowanie nowych kierunków, form i metod promocji Funduszy Europejskich, w szczególności RPO WŁ 2014–2020;
7) realizacja projektów współfinansowanych ze środków Pomocy Technicznej w zakresie informacji i promocji;
8) promowanie Funduszy Europejskich w województwie;
9) opracowywanie i konsultowanie dokumentów w zakresie informacji i promocji Funduszy Europejskich;
10) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów programowych opracowywanych w Wydziale z zakresu informacji i promocji, w tym informacji i promocji Funduszy Europejskich;
11) koordynacja działań komunikacyjnych w zakresie podsumowania wdrażania komponentu regionalnego PO KL 2007-2013 oraz RPO WŁ 2007-2013;
12) współpraca z komórkami/jednostkami merytorycznie powiązanymi z zadaniami Wydziału;
13) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
14) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów w zakresie zadań Wydziału.


6. Referat Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego w Brukseli i w Chengdu, który oznacza pisma symbolem „PBVIII”


1) prowadzenie Regionalnego Biura Województwa Łódzkiego w Brukseli, w tym:
a) pozyskiwanie informacji i analiza prawodawstwa unijnego oraz kierunków rozwoju polityk europejskich pod kątem ich znaczenia dla rozwoju województwa również w kontekście działalności przedsiębiorców;
b) przygotowywanie i koordynacja tematycznych wydarzeń na terenie Brukseli tj. seminariów, konferencji, wizyt studyjnych z udziałem przedstawicieli województwa służących wymianie doświadczeń z przedstawicielami UE oraz innych regionów, a także zabezpieczaniu interesów województwa i lobbingowi;
c) prowadzenie działań związanych z obsługą portalu www.bruksela.lodzkie.pl a także mediów społecznościowych;
d) realizacja działań służących budowaniu pozytywnego wizerunku województwa oraz partnerów regionalnych w Brukseli;
e) poszukiwanie zagranicznych partnerów zainteresowanych realizacją wspólnych projektów z podmiotami z województwa;
f) pozyskiwanie informacji o potencjalnych możliwościach uzyskania dofinansowania w ramach programów wspólnotowych oraz konsultacja wybranych tematów z departamentami merytorycznymi;
2) prowadzenie Biura Regionalnego Województwa Łódzkiego w Chengdu;
3) współpraca przy prowadzeniu Biur m.in. z Wydziałem Projektów Międzynarodowych.


7. Samodzielne Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu, które oznaczają pisma symbolem „PBS”

Osoba publikująca :  Tomasz Szenborn
Data publikacji:  06.12.2012 - 09:38
Osoba modyfikująca: Tomasz Szenborn
Ostatnio zmieniany: 06.11.2019 - 09:34

ankieta-badania-satysfakcji

ankieta-badania-satysfakcji