Dyrektor: Małgorzata Zakrzewska
Zastępca Dyrektora: Joanna Brzezińska
Zastępca Dyrektora: Joanna Kubiak
Zastępca Dyrektora: Marzena Sych-Sędzikowska
Do zadań Departamentu Polityki Regionalnej i Współpracy Zagranicznej - PR należą sprawy związane m.in. z koordynacją programowania i monitorowania rozwoju regionalnego, koordynacją prac nad regionalnymi programami operacyjnymi (RPO WŁ 2007-2013, RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027), w tym m. in. zadania związane z planowaniem, programowaniem, monitorowaniem, koordynacją systemu zarządzania i kontroli, ewaluacją, prowadzeniem punktów informacyjnych, certyfikacją, współpracą zagraniczną a w szczególności:
2) koordynacja opracowania strategii rozwoju województwa oraz projektów jej aktualizacji;
3) sprawdzanie zgodności dokumentów szczebla lokalnego i regionalnego z zapisami strategii rozwoju województwa;
4) opiniowanie opracowań związanych z problematyką rozwoju regionalnego przygotowanych przez organy Unii Europejskiej, ministerstwa, urzędy centralne oraz komórki organizacyjne i inne instytucje;
5) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej różnego szczebla przy opracowaniu projektów dokumentów o znaczeniu strategicznym dla rozwoju regionu;
6) koordynacja opracowania Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Łódzkiego oraz projektu jego aktualizacji wraz z przygotowywaniem i przekazywaniem informacji do Ministra w zakresie przedsięwzięć priorytetowych wynikających z Kontraktu Terytorialnego zgodnie z wymogami ustawowymi;
7) współpraca przy opracowaniu Kontraktu Programowego dla Województwa Łódzkiego oraz projektów jego aktualizacji;
8) nadzór nad Biurem Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi w zakresie merytorycznego funkcjonowania jednostki, z wyłączeniem zadań z zakresu opracowania projektu Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Łódzkiego;
9) współpraca z Regionalnym Obserwatorium Terytorialnym w zakresie monitorowania strategii rozwoju województwa;
10) koordynacja prac Zespołu ds. transformacji obszarów górniczych województwa łódzkiego;
11) koordynacja przygotowania Terytorialnego Planu Sprawiedliwej Transformacji dla Województwa Łódzkiego oraz projektów jego aktualizacji;
12) koordynacja prac zespołu opiniodawczo-doradczego w zakresie Terytorialnego Planu Sprawiedliwej Transformacji Województwa Łódzkiego;
13) weryfikacja programów rewitalizacji pod kątem spełniania wymagań określonych w Wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 oraz Zasadach realizacji instrumentów terytorialnych w Polsce w perspektywie finansowej UE na lata 2021-2027 oraz prowadzenie wykazu pozytywnie zweryfikowanych programów rewitalizacji;
14) koordynacja procesu opiniowania projektów gminnych programów rewitalizacji w zakresie zgodności ze strategią rozwoju województwa i planem zagospodarowania przestrzennego województwa;
15) monitorowanie procesów rewitalizacji w województwie;
16) koordynacja prac Zespołu ds. Rewitalizacji w Urzędzie Marszałkowskim;
17) zawiązywanie partnerstw oraz realizacja projektów z zakresu współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach zadań Wydziału;
18) przygotowywanie informacji, zestawień i sprawozdań dotyczących rozwoju regionalnego w zakresie zadań Wydziału;
19) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie właściwości Wydziału;
20) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
21) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów;
22) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
23) wprowadzanie danych do systemów informatycznych zgodnie z zakresem zadań;
24) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) przygotowywanie prognoz wydatków dla projektów realizowanych w ramach Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014-2020 i Pomocy Technicznej FEŁ2027;
3) sporządzanie sprawozdań, materiałów merytorycznych, raportów, zestawień w zakresie Pomocy Technicznej na potrzeby m.in. sprawozdań z wdrażania RPO WŁ na lata 2014-2020 i FEŁ2027;
4) przygotowywanie planów działania w ramach Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027 ich zmian w zakresie zadań Departamentu;
5) przygotowywanie budżetu rocznego Departamentu oraz budżetu Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014–2020 i budżetu Pomocy Technicznej FEŁ2027;
6) sporządzanie analiz i prognoz oraz kontrola budżetu w zakresie zadań Departamentu;
7) koordynowanie działań związanych z planowaniem budżetu województwa oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Łódzkiego w zakresie zadań Departamentu;
8) weryfikacja pod względem formalnym, rachunkowym, potwierdzania kwalifikowalności dokumentów księgowych związanych z funkcjonowaniem Departamentu (m.in. faktury, noty, delegacje itp.);
9) koordynacja finansowa RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027 poprzez analizowanie, monitorowanie i aktualizowanie poziomu wykorzystania środków w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
10) rozliczanie umowy dotacji dotyczącej funkcjonowania na terenie województwa systemu informacji o funduszach europejskich na lata 2014-2020 w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz w ramach perspektywy finansowej 2021-2027;
11) współpraca przy opracowaniu Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Łódzkiego oraz Kontraktu Programowego dla Województwa Łódzkiego, a także projektów ich aktualizacji w zakresie zadań dotyczących finansowania;
12) wnioskowanie o dotację celową oraz jej rozliczanie zgodnie z obowiązującymi procedurami w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz w ramach FEŁ2027;
13) koordynacja działań związanych z zamykaniem Pomocy Technicznej w ramach RPO WŁ 2007-2013 oraz Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014–2020;
14) przygotowanie i konsultowanie projektów dokumentów niezbędnych dla prawidłowego wykorzystania środków Pomocy Technicznej FEŁ2027, z Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014-2020 oraz prawidłowego zamykania Pomocy Technicznej 2007-2013;
15) prowadzenie spraw związanych z zakończeniem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004–2006 (ZPORR);
16) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
17) współpraca z Biurem Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi w zakresie budżetu jednostki;
18) obsługa kadrowa dyrektora Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi;
19) obsługa finansowa w zakresie funkcjonowania regionalnych biur województwa łódzkiego;
20) opiniowanie opracowań ministerstw, urzędów centralnych oraz innych jednostek w zakresie zadań Wydziału;
21) koordynacja i obsługa prac związanych z działaniami jednostek kontrolnych/ audytowych w ramach kontroli / audytu Pomocy Technicznej RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027;
22) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów;
23) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
24) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
25) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) prowadzenie badań ewaluacyjnych w ramach RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027;
3) przedkładanie wyników ewaluacji Zarządowi Województwa, Komitetowi Monitorującemu RPO WŁ 2014–2020 oraz Komitetowi Monitorującemu FEŁ2027;
4) koordynacja procesu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań ewaluacyjnych w ramach RPO WŁ 2014–2020, FEŁ2027 oraz monitorowanie ich wdrażania;
5) rozpowszechnianie wyników ewaluacji RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027;
6) współpraca z Krajową Jednostką Ewaluacji przy przygotowywaniu dokumentów dotyczących realizacji procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce i opracowywaniu standardów ewaluacji;
7) współpraca m.in. z Krajową Jednostką Ewaluacji oraz Komisją Europejską przy ewaluacjach realizowanych z inicjatywy tych podmiotów;
8) współpraca z Biurem Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi w zakresie prowadzonych badań, ekspertyz i analiz;
9) współpraca i wymiana informacji w zakresie procesu ewaluacji RPO WŁ 2014– 2020 oraz FEŁ2027 z instytucjami zaangażowanymi w programowanie i wdrażanie RPO WŁ 2014–2020 oraz FEŁ2027 na poziomie regionalnym, z partnerami społecznymi oraz innymi podmiotami działającymi w obszarze ewaluacji;
10) przygotowywanie ekspertyz i analiz związanych z RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027, w tym opracowań na potrzeby Komitetu Monitorującego RPO WŁ 2014-2020 oraz Komitetu Monitorującego FEŁ2027;
11) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
12) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
13) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów;
14) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
15) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
16) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) programowanie wskaźników rzeczowych RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 w zakresie EFRR oraz Pomocy Technicznej, w tym opracowanie metodologii ich szacowania; przygotowanie listy wskaźników adekwatnych do poszczególnych celów szczegółowych wraz z ich definicjami oraz wydawanie opinii w zakresie ich interpretacji;
3) bieżący monitoring stanu realizacji wskaźników rzeczowych RPO WŁ 2014- 2020 oraz FEŁ2027, w tym w szczególności wskaźników wchodzących w skład ram wykonania;
4) sporządzanie sprawozdań okresowych i informacji kwartalnych z realizacji RPO WŁ 2014-2020 oraz cyklicznych informacji z realizacji FEŁ2027 oraz sprawozdania końcowego z realizacji RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027, zgodnie z dokumentem - Umowa Partnerstwa;
5) prowadzenie sekretariatu Komitetu Monitorującego RPO WŁ 2014-2020 oraz sekretariatu Komitetu Monitorującego FEŁ2027 wraz z sekretariatami funkcjonujących w jego ramach grup roboczych;
6) koordynacja przygotowania dokumentów i materiałów do przedłożenia na posiedzeniach Komitetu Monitorującego RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
7) koordynowanie udziału przedstawicieli IZ RPO WŁ 2014-2020 oraz IZ FEŁ2027 w gremiach dotyczących wdrażania funduszy europejskich;
8) współpraca z jednostką ewaluacyjną w zakresie realizowanych badań ewaluacyjnych;
9) współpraca z komórkami organizacyjnymi oraz innymi instytucjami i jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie funduszy europejskich w regionie;
10) współpraca z Regionalnym Obserwatorium Terytorialnym w zakresie monitorowania wykorzystania funduszy europejskich w województwie;
11) monitorowanie projektów własnych samorządu województwa;
12) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
13) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
14) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów w zakresie zadań Wydziału;
15) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
16) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
17) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) koordynacja działań związanych z procesem opracowania, konsultowania i aktualizacji opisu systemu zarządzania i kontroli FEŁ2027;
3) koordynacja działań związanych z procesem desygnacji;
4) koordynacja działań związanych z zawieraniem porozumień między Instytucją Zarządzającą a Instytucjami Pośredniczącymi oraz ich zmianami;
5) koordynacja działań związanych z procesem opracowania, konsultowania i aktualizacji opisu funkcji i procedur RPO WŁ 2014-2020;
6) organizacja i prowadzenie postępowań w zakresie wyboru projektów do dofinansowania z Pomocy Technicznej FEŁ2027;
7) koordynacja działań w zakresie powstania i aktualizacji instrukcji wykonawczych w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
8) koordynacja działań w zakresie opiniowania i zatwierdzania instrukcji wykonawczych Instytucji Pośredniczących w ramach FEŁ2027;
9) wymiana informacji oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi realizującymi zadania IZ i IP w zakresie zapobiegania i zwalczania nadużyć finansowych w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 oraz obsługa organizacyjna Zespołu ds. własnej oceny;
10) koordynacja działań związanych z przygotowaniem deklaracji zarządczej w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
11) koordynacja działań związanych z przygotowaniem rocznego podsumowania z audytów i kontroli w ramach RPO WŁ 2014-2020;
12) koordynacja działań związanych ze sporządzeniem i aktualizacją Rocznego Planu Kontroli w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
13) prowadzenie procesu naboru kandydatów na ekspertów, tworzenie oraz zarządzanie wykazem kandydatów na ekspertów dla RPO WŁ 2014-2020;
14) prowadzenie procesu naboru ekspertów, tworzenie oraz zarządzanie wykazem ekspertów dla FEŁ2027;
15) koordynacja działań związanych z obsługą kontroli i audytów weryfikujących prawidłowość realizacji RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
16) prowadzenie kontroli krzyżowych w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
17) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie właściwości Wydziału;
18) koordynacja opracowania kontraktu programowego oraz jego aktualizacji;
19) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
20) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów w zakresie zadań Wydziału;
21) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
22) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
23) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) prowadzenie postępowań administracyjnych na skutek złożenia odwołań od decyzji administracyjnych określających kwoty przypadające do zwrotu wydawanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (Centrum Obsługi Przedsiębiorcy) wobec Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013;
3) weryfikowanie wniosków o wstrzymanie wykonania ostatecznych decyzji administracyjnych wydawanych w wyniku rozpoznania ww. wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy złożonych przez Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013, RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 i odwołań złożonych przez Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013;
4) prowadzenie postępowań administracyjnych na skutek złożenia wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy od decyzji administracyjnych wydawanych w przedmiocie udzielenia ulg w spłacie zobowiązań wobec Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013, RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
5) prowadzenie postępowań administracyjnych na skutek złożenia odwołań od decyzji administracyjnych wydawanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (Centrum Obsługi Przedsiębiorcy) w przedmiocie udzielenia ulg w spłacie zobowiązań wobec Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013;
6) prowadzenie postępowań administracyjnych na skutek złożenia wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy od decyzji administracyjnych orzekających o odpowiedzialności osób trzecich za należności wynikające z decyzji ostatecznych wydawanych wobec Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013, RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
7) prowadzenie postępowań administracyjnych na skutek złożenia odwołań od decyzji administracyjnych orzekających o odpowiedzialności osób trzecich za należności wynikające z decyzji ostatecznych wydawanych przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia (Centrum Obsługi Przedsiębiorcy) wobec Beneficjentów realizujących projekty w ramach RPO WŁ 2007-2013;
8) przygotowywanie projektów dokumentów wynikowych w ramach prowadzonych postępowań administracyjnych (m.in. decyzji administracyjnych, postanowień, zawiadomień, wezwań);
9) przeprowadzanie procedury powołania biegłego/eksperta w przypadku, gdy w ramach prowadzenia postępowań administracyjnych niezbędne jest pozyskanie wiadomości specjalnych;
10) opiniowanie opracowań ministerstw, urzędów centralnych, własnych komórek organizacyjnych oraz innych jednostek w zakresie zadań Wydziału;
11) udział w przygotowaniu dokumentów programowych dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie właściwości Wydziału;
12) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
13) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/ audytów w zakresie zadań Wydziału;
14) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
15) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
16) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) inicjowanie opracowania i przygotowanie (we współpracy z podmiotami odpowiedzialnymi za wdrażanie funduszy europejskich) projektów dokumentów programowych doprecyzowujących RPO WŁ 2014–2020 i FEŁ2027 oraz projektów ich aktualizacji (uszczegółowienie programu, kryteria wyboru projektów);
3) monitorowanie stanu spełnienia warunków podstawowych dla FEŁ2027;współpraca z komórkami organizacyjnymi i innymi jednostkami w zakresie opracowania i aktualizacji dokumentów programowych;
4) współpraca przy opracowaniu Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Łódzkiego i Kontraktu Programowego dla Województwa Łódzkiego oraz projektów ich aktualizacji;
5) współpraca ze Związkami ZIT przy realizacji zadań związanych z RPO WŁ 2014-2020 i FEŁ2027;
6) przeprowadzanie konsultacji projektów dokumentów programowych związanych z perspektywami finansowymi 2014-2020 i 2021-2027;
7) opiniowanie projektów dokumentów opracowywanych przez organy administracji rządowej i samorządowej, komórki organizacyjne i inne jednostki w zakresie problematyki związanej z perspektywami finansowymi 2014-2020 i 2021-2027, w tym umowy partnerstwa;
8) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
9) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów w zakresie zadań Wydziału;
10) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
11) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
12) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) sporządzanie i przedstawianie Komisji Europejskiej wniosków o płatność w oparciu o elektroniczny system wymiany danych w RPO WŁ 2014-2020 oraz w ramach FEŁ2027;
3) sporządzanie zestawienia wydatków w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
4) poświadczanie kompletności, rzetelności i prawdziwości wykazanych przez Instytucję Zarządzającą wydatków w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
5) sporządzanie i przesyłanie do Komisji Europejskiej prognoz dotyczących kwot, w odniesieniu do których państwa członkowskie planują złożyć wnioski o płatność za bieżący rok budżetowy i kolejny rok budżetowy w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027;
6) utrzymywanie w formie elektronicznej zapisów dotyczących wydatków zadeklarowanych Komisji Europejskiej oraz odpowiadającego im wkładu publicznego wypłaconego na rzecz beneficjentów w ramach RPO WŁ 2014- 2020 oraz FEŁ2027;
7) prowadzenie ewidencji kwot podlegających odzyskaniu, kwot odzyskanych i kwot wycofanych po anulowaniu całości lub części wkładu w ramach RPO WŁ 2014-2020;
8) prowadzenie rejestru kwot wycofanych po anulowaniu całości albo części wkładu dla projektu z wyodrębnieniem wkładu publicznego i dofinansowania w ramach FEŁ2027;
9) analizowanie oraz uwzględnianie podczas sporządzania i składania wniosków o płatność w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 wyników kontroli przeprowadzonych przez Instytucję Audytową, Najwyższą Izbę Kontroli oraz inne podmioty uprawnione do przeprowadzenia kontroli;
10) uwzględnienie podczas sporządzania i składania wniosków o płatność w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz FEŁ2027 pozyskanych informacji o nieprawidłowościach;
11) uwzględnianie informacji zawartych w sprawozdaniach i informacji kwartalnej w procesie certyfikacji;
12) wykonywanie zadań związanych z procesem wstrzymania certyfikacji wydatków w ramach RPO WŁ 2014-2020 do Komisji Europejskiej;
13) wykonywanie zadań związanych z procesem wstrzymania księgowania wydatków w ramach FEŁ2027 do Komisji Europejskiej;
14) monitorowanie i ewidencjonowanie informacji w zakresie płatności zaliczkowych, płatności okresowych oraz płatności salda rocznego zestawienia wydatków dla danego roku obrachunkowego w ramach FEŁ2027;
15) udział w przygotowaniu dokumentów dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
16) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
17) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów w zakresie zadań Wydziału;
18) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
19) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
20) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) realizacja działań informacyjnych dla beneficjentów, potencjalnych beneficjentów oraz potencjalnych uczestników projektów dofinansowanych z funduszy europejskich;
3) wykonywanie zadań informacyjnych i promocyjnych, a w szczególności:
a) diagnoza potencjalnego beneficjenta i udzielanie informacji o możliwościach uzyskania pomocy ze wszystkich programów zgodnie ze Standardami Funkcjonowania Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich, w szczególności z EFRR, EFS, EFS+, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, Funduszu Spójności, oraz Programów Komisji Europejskiej na lata 2014-2020 i 2021-2027 m. in. poprzez udzielanie konsultacji, prowadzenie spotkań informacyjnych i szkoleń, Mobilnych Punktów Informacyjnych, prelekcji, obsługę stoisk na targach, konferencjach i wydarzeniach plenerowych lub udzielanie informacji w ramach tzw. Innopointu,
b) gromadzenie i upowszechnianie informacji o dostępnych projektach realizowanych na terenie województwa oraz prowadzenie rejestru klientów punktów informacyjnych, celem informowania ich o możliwościach wsparcia ze środków funduszy europejskich,
c) informowanie o realizowanych projektach dofinansowanych z funduszy europejskich,
d) informowanie o możliwościach realizacji projektów w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, w szczególności w kontekście możliwości łączenia PPP z funduszami europejskimi,
e) przeprowadzanie konsultacji na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie,
f) przeprowadzanie konsultacji na etapie realizacji projektu, w tym udzielanie wstępnej pomocy w proponowanej realizacji projektu,
g) świadczenie usługi Innopoint,
h) organizowanie spotkań informacyjnych i szkoleń dla beneficjentów i potencjalnych beneficjentów (działania możliwe do realizacji w formie stacjonarnej lub online),
i) organizowanie Mobilnych Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich,
j) organizowanie stoisk informacyjnych Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich podczas imprez plenerowych, konferencji, targów i innych działaniach w tym udział w wydarzeniach w charakterze prelegenta,
k) współpraca z innymi instytucjami/podmiotami/sieciami Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich działającymi na terenie innych województw w zakresie organizacji spotkań i szkoleń dla grup beneficjentów/potencjalnych beneficjentów funduszy europejskich,
l) przeprowadzanie innych działań informacyjnych zgodnie z Wnioskiem o przyznanie dotacji celowej,
m) zakup i dystrybucja materiałów informacyjnych-promocyjnych na potrzeby Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie,
n) podnoszenie wiedzy uczestników Sieci poprzez udział w szkoleniach i wizytach studyjnych,
o) promowanie Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie oraz świadczonych przez nią usług zgodnie z zasadami przekazywanymi przez Ministerstwo;
4) wykonywanie zadań koordynacyjnych w ramach Sieci PIFE oraz innych zadań wynikających z umowy dotyczącej funkcjonowania na terenie województwa systemu informacji o funduszach europejskich;
5) udział w przygotowaniu dokumentów dotyczących perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie realizowanych zadań;
6) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w Wydziale;
7) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych kontroli/audytów w zakresie zadań Wydziału;
8) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w Wydziale;
9) wprowadzanie danych do systemów informatycznych;
10) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) przygotowywanie projektów umów międzynarodowych oraz umów zawieranych z innymi podmiotami zagranicznymi w zakresie zadań wydziału;
3) nadzór nad realizacją porozumień i umów w ramach współpracy zagranicznej;
4) rozwijanie kontaktów i współpracy z organizacjami zagranicznymi;
5) kontakty z ambasadami i innymi przedstawicielstwami dyplomatycznymi w kraju i za granicą, w zakresie bieżących kontaktów Marszałka Województwa;
6) organizacja spotkań i wizyt zagranicznych na terenie województwa;
7) inicjowanie współpracy oraz kontaktów zagranicznych Marszałka Województwa;
8) przygotowanie merytoryczne wyjazdów zagranicznych Marszałka Województwa;
9) prowadzenie zagranicznych regionalnych biur województwa łódzkiego;
10) koordynacja działań dotyczących polityki spójności 2027+ i polityk z nią związanych na szczeblu unijnym, krajowym, regionalnym i lokalnym oraz współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi urzędu oraz ministerstwami;
11) reprezentowanie interesów województwa i kształtowanie pozytywnego wizerunku regionu na forum instytucji europejskich, m.in. poprzez działania informacyjne i promocyjne, kontakty robocze z przedstawicielami regionów partnerskich;
12) analiza polityk unijnych i bieżących informacji uzyskanych w instytucjach Unii Europejskiej oraz w ministerstwach ważnych z punktu widzenia interesów województwa, w tym pozyskiwanie informacji o potencjalnych możliwościach uzyskania dofinansowania oraz konsultacja wybranych tematów z komórkami merytorycznymi;
13) współpraca z instytucjami UE i ministerstwami w zakresie wspierania realizacji programów i projektów służących rozwojowi województwa;
14) współpraca z krajowymi i regionalnymi punktami kontaktowymi ds. programów wspólnotowych celem pozyskania wiedzy na potrzeby projektów własnych i działalności informacyjnej prowadzonej na terenie województwa;
15) przygotowywanie projektów międzynarodowych, w tym w partnerstwie z podmiotami zagranicznymi;
16) merytoryczna realizacja projektów międzynarodowych we współpracy z interesariuszami regionalnymi oraz komórkami organizacyjnymi;
17) poszukiwanie zagranicznych partnerów zainteresowanych współpracą projektową z województwem;
18) wsparcie dla komórek organizacyjnych w zakresie realizowanych projektów międzynarodowych;
19) współpraca z jednostkami kontrolnymi/audytowymi w zakresie prowadzonych kontroli/audytów w wydziale;
20) podejmowanie działań korekcyjnych oraz inicjowanie działań prewencyjnych w przypadku zaleceń lub rekomendacji wynikających z przeprowadzonych audytów, kontroli;
21) wydawanie opinii lub interpretacji dotyczących dokumentów opracowywanych w wydziale;
22) przygotowywanie materiałów informacyjnych do publikacji zewnętrznych i nadzór nad ich bieżącą aktualizacją.
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, wysyłaniem, rozdzielaniem i ewidencjonowaniem korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej;
3) czuwanie nad terminowością załatwiania spraw, a w szczególności interpelacji i zapytań radnych przez wewnętrzne komórki organizacyjne;
4) prowadzenie terminarza oraz obsługi spotkań i narad organizowanych przez kierownika komórki organizacyjnej i jego zastępców;
5) pobieranie prasy przeznaczonej dla komórki organizacyjnej i rozdzielanie właściwym wewnętrznym komórkom organizacyjnym;
6) wystawianie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
7) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych;
8) prowadzenie punktów pierwszej pomocy, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
9) składanie do komórki merytorycznej zapotrzebowania na prasę, bilety MPK, materiały biurowe i inne dla potrzeb komórki organizacyjnej, właściwe ich rozdzielanie i rozliczanie;
10) archiwizowanie akt;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej;
12) wykonywanie innych zadań wskazanych przez kierownika komórki organizacyjnej.