Dyrektor: Zofia Koeppe
Zastępca Dyrektora: Paulina Soszyńska-Purtak
Zastępca Dyrektora: Monika Nowak
Do zadań Departamentu Wdrażania Programu Regionalnego - RP należy wdrażanie programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 w zakresie EFRR i projektów infrastrukturalnych w ramach FST, a także zamykanie RPO WŁ 2014-2020 w zakresie EFRR, a w szczególności:
1) wdrażanie programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 w zakresie Priorytetów 4-6 (z wyłączeniem instrumentów finansowych) oraz Priorytetu 9 działanie 9.2. w ramach typów projektów: inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego i ustawicznego lub szkoleniową, inwestycje w infrastrukturę służącą świadczeniu usług społecznych i deinstytucjonalizacji;
2) przygotowywanie dokumentów wdrożeniowych dotyczących wyboru projektów, w szczególności przygotowanie wzoru wniosku o dofinansowanie, wzoru umowy i decyzji o dofinansowaniu projektu, propozycji kryteriów wyboru projektów oraz propozycji zakresu merytorycznego do SzOP;
3) ogłaszanie naborów, opracowanie dokumentacji naborowej, w tym przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinasowanie w zakresie zadań Wydziału;
4) przeprowadzanie procesu wyboru i oceny projektów;
5) organizacja prac i obsługa KOP;
6) współpraca z ekspertami wyznaczonymi z wykazu ekspertów oraz obsługa techniczna związana z ich udziałem w pracach KOP;
7) przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
8) przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów i decyzji w sprawie projektów własnych, w tym weryfikacja kompletności dokumentów;
9) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektów;
10) wystawianie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
11) sporządzanie i składanie za pośrednictwem aplikacji SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej i pomocy de minimis;
12) monitorowanie we współpracy z Wydziałem Finansowym dostępności środków finansowych;
13) analiza projektów niewybranych do dofinansowania z powodu braku środków określonych w danym naborze pod kątem możliwości dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, przygotowanie propozycji realokacji środków pomiędzy działaniami;
14) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie wyboru projektów i prowadzenie działań następczych.
2) przygotowywanie dokumentów wdrożeniowych dotyczących wyboru projektów, w szczególności przygotowanie wzoru wniosku o dofinansowanie, wzoru umowy i decyzji o dofinansowaniu projektu, propozycji kryteriów wyboru projektów oraz propozycji zakresu merytorycznego do SzOP;
3) ogłaszanie naborów, opracowanie dokumentacji naborowej, w tym przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinasowanie w zakresie zadań Wydziału;
4) przeprowadzanie procesu wyboru i oceny projektów;
5) organizacja prac i obsługa KOP;
6) współpraca z ekspertami wyznaczonymi z wykazu ekspertów oraz obsługa techniczna związana z ich udziałem w pracach KOP;
7) przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
8) przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów i decyzji w sprawie projektów własnych, w tym weryfikacja kompletności dokumentów;
9) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektów;
10) wystawianie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
11) sporządzanie i składanie za pośrednictwem aplikacji SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej i pomocy de minimis;
12) monitorowanie we współpracy z Wydziałem Finansowym dostępności środków finansowych;
13) analiza projektów niewybranych do dofinansowania z powodu braku środków określonych w danym naborze pod kątem możliwości dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, przygotowanie propozycji realokacji środków pomiędzy działaniami;
14) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie wyboru projektów i prowadzenie działań następczych.
1) wdrażanie programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 w zakresie Priorytetów 2 i 3 (z wyłączeniem instrumentów finansowych) oraz Priorytetu 9 działania 9.3 i 9.4;
2) przygotowywanie dokumentów wdrożeniowych dotyczących wyboru projektów, w szczególności przygotowanie wzoru wniosku o dofinansowanie, wzoru umowy i decyzji o dofinansowaniu projektu, propozycji kryteriów wyboru projektów oraz propozycji zakresu merytorycznego do SzOP;
3) ogłaszanie naborów, opracowanie dokumentacji naborowej, w tym przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinasowanie w zakresie zadań Wydziału;
4) przeprowadzanie procesu wyboru i oceny projektów;
5) organizacja prac i obsługa KOP;
6) współpraca z ekspertami wyznaczonymi z wykazu ekspertów oraz obsługa techniczna związana z ich udziałem w pracach KOP;
7) przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
8) przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów i decyzji w sprawie projektów własnych, w tym weryfikacja kompletności dokumentów;
9) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektów;
10) wystawianie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
11) sporządzanie i składanie za pośrednictwem aplikacji SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej i pomocy de minimis;
12) monitorowanie we współpracy z Wydziałem Finansowym dostępności środków finansowych;
13) analiza projektów niewybranych do dofinansowania z powodu braku środków określonych w danym naborze pod kątem możliwości dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, przygotowanie propozycji realokacji środków pomiędzy działaniami;
14) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie wyboru projektów i prowadzenie działań następczych;
15) zamykanie RPO WŁ 2014-2020, w tym w zakresie wyboru projektów, rozliczania projektów, kontroli oraz sprawozdawczości.
2) przygotowywanie dokumentów wdrożeniowych dotyczących wyboru projektów, w szczególności przygotowanie wzoru wniosku o dofinansowanie, wzoru umowy i decyzji o dofinansowaniu projektu, propozycji kryteriów wyboru projektów oraz propozycji zakresu merytorycznego do SzOP;
3) ogłaszanie naborów, opracowanie dokumentacji naborowej, w tym przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinasowanie w zakresie zadań Wydziału;
4) przeprowadzanie procesu wyboru i oceny projektów;
5) organizacja prac i obsługa KOP;
6) współpraca z ekspertami wyznaczonymi z wykazu ekspertów oraz obsługa techniczna związana z ich udziałem w pracach KOP;
7) przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
8) przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów i decyzji w sprawie projektów własnych, w tym weryfikacja kompletności dokumentów;
9) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektów;
10) wystawianie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
11) sporządzanie i składanie za pośrednictwem aplikacji SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej i pomocy de minimis;
12) monitorowanie we współpracy z Wydziałem Finansowym dostępności środków finansowych;
13) analiza projektów niewybranych do dofinansowania z powodu braku środków określonych w danym naborze pod kątem możliwości dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, przygotowanie propozycji realokacji środków pomiędzy działaniami;
14) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie wyboru projektów i prowadzenie działań następczych;
15) zamykanie RPO WŁ 2014-2020, w tym w zakresie wyboru projektów, rozliczania projektów, kontroli oraz sprawozdawczości.
1) wdrażanie programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 w zakresie Projektów Obszarów Strategicznych i Priorytetowych;
2) przygotowywanie dokumentów wdrożeniowych dotyczących wyboru projektów, w szczególności przygotowanie wzoru wniosku o dofinansowanie, wzoru umowy i decyzji o dofinansowaniu projektu, propozycji kryteriów wyboru projektów oraz propozycji zakresu merytorycznego do SzOP w zakresie miejskich obszarów funkcjonalnych oraz projektów strategicznych;
3) ogłaszanie naborów, opracowanie dokumentacji naborowej, w tym przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinasowanie w zakresie zadań Wydziału;
4) przeprowadzanie procesu wyboru i oceny projektów;
5) organizacja prac i obsługa KOP;
6) współpraca z ekspertami wyznaczonymi z wykazu ekspertów oraz obsługa techniczna związana z ich udziałem w pracach KOP;
7) przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
8) przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów i decyzji w sprawie projektów własnych, w tym weryfikacja kompletności dokumentów;
9) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektów;
10) wystawianie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
11) sporządzanie i składanie za pośrednictwem aplikacji SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej i pomocy de minimis;
12) monitorowanie we współpracy z Wydziałem Finansowym dostępności środków finansowych;
13) analiza projektów niewybranych do dofinansowania z powodu braku środków określonych w danym naborze pod kątem możliwości dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, przygotowanie propozycji realokacji środków pomiędzy działaniami;
14) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie wyboru projektów i prowadzenie działań następczych.
2) przygotowywanie dokumentów wdrożeniowych dotyczących wyboru projektów, w szczególności przygotowanie wzoru wniosku o dofinansowanie, wzoru umowy i decyzji o dofinansowaniu projektu, propozycji kryteriów wyboru projektów oraz propozycji zakresu merytorycznego do SzOP w zakresie miejskich obszarów funkcjonalnych oraz projektów strategicznych;
3) ogłaszanie naborów, opracowanie dokumentacji naborowej, w tym przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinasowanie w zakresie zadań Wydziału;
4) przeprowadzanie procesu wyboru i oceny projektów;
5) organizacja prac i obsługa KOP;
6) współpraca z ekspertami wyznaczonymi z wykazu ekspertów oraz obsługa techniczna związana z ich udziałem w pracach KOP;
7) przeprowadzanie procesu zatwierdzania projektów do dofinansowania;
8) przeprowadzanie procesu zawierania umów o dofinansowanie projektów i decyzji w sprawie projektów własnych, w tym weryfikacja kompletności dokumentów;
9) prowadzenie rejestru zawartych umów o dofinansowanie projektów;
10) wystawianie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis;
11) sporządzanie i składanie za pośrednictwem aplikacji SHRIMP sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej i pomocy de minimis;
12) monitorowanie we współpracy z Wydziałem Finansowym dostępności środków finansowych;
13) analiza projektów niewybranych do dofinansowania z powodu braku środków określonych w danym naborze pod kątem możliwości dofinansowania środkami pochodzącymi z oszczędności poprzetargowych, przygotowanie propozycji realokacji środków pomiędzy działaniami;
14) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie wyboru projektów i prowadzenie działań następczych.
1) weryfikacja wniosków o płatność składanych przez beneficjentów w ramach perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie projektów infrastrukturalnych współfinansowanych z EFRR, FST oraz w ramach RPO WŁ 2014-2020 w zakresie EFRR;
2) monitoring i weryfikacja wartości wskazanych wskaźników w ramach projektów na etapie wniosków o płatność;
3) występowanie do wydziałów kontroli z uzasadnionym wnioskiem o przeprowadzenie kontroli doraźnej u Beneficjenta;
4) przygotowywanie aneksów do umów z beneficjentami o dofinansowanie projektów;
5) przygotowywanie wkładu w zakresie metodyki i analizy ryzyka projektów uwzględnionych w Rocznym Planie Kontroli;
6) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
7) przygotowywanie wezwań do zapłaty w przypadku niedokonania zwrotu środków uznanych za niekwalifikowalne na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
8) przekazywanie do komórki właściwej ds. odwołań wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego;
9) weryfikacja formularza wprowadzania zmian do wniosku o dofinansowanie i wprowadzanie zaakceptowanych zmian do systemu informatycznego;
10) monitorowanie trwałości projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020; 11) przeprowadzanie procesu rozwiązywania umów o dofinansowanie projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020.
2) monitoring i weryfikacja wartości wskazanych wskaźników w ramach projektów na etapie wniosków o płatność;
3) występowanie do wydziałów kontroli z uzasadnionym wnioskiem o przeprowadzenie kontroli doraźnej u Beneficjenta;
4) przygotowywanie aneksów do umów z beneficjentami o dofinansowanie projektów;
5) przygotowywanie wkładu w zakresie metodyki i analizy ryzyka projektów uwzględnionych w Rocznym Planie Kontroli;
6) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
7) przygotowywanie wezwań do zapłaty w przypadku niedokonania zwrotu środków uznanych za niekwalifikowalne na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
8) przekazywanie do komórki właściwej ds. odwołań wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego;
9) weryfikacja formularza wprowadzania zmian do wniosku o dofinansowanie i wprowadzanie zaakceptowanych zmian do systemu informatycznego;
10) monitorowanie trwałości projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020; 11) przeprowadzanie procesu rozwiązywania umów o dofinansowanie projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020.
1) weryfikacja wniosków o płatność składanych przez beneficjentów w ramach perspektywy finansowej 2021-2027 w zakresie miejskich obszarów funkcjonalnych oraz projektów strategicznych oraz w ramach RPO WŁ 2014- 2020 w zakresie ZIT i projektów strategicznych;
2) monitoring i weryfikacja wartości wskazanych wskaźników w ramach projektów na etapie wniosków o płatność;
3) występowanie do wydziałów kontroli z uzasadnionym wnioskiem o przeprowadzenie kontroli doraźnej u Beneficjenta;
4) przygotowywanie aneksów do umów z beneficjentami o dofinansowanie projektów;
5) przygotowywanie wkładu w zakresie metodyki i analizy ryzyka projektów uwzględnionych w Rocznym Planie Kontroli;
6) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
7) przygotowywanie wezwań do zapłaty w przypadku niedokonania zwrotu środków uznanych za niekwalifikowalne na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
8) przekazywanie do komórki właściwej ds. odwołań wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego;
9) weryfikacja formularza wprowadzania zmian do wniosku o dofinansowanie i wprowadzanie zaakceptowanych zmian do systemu informatycznego;
10) monitorowanie trwałości projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
11) przeprowadzanie procesu rozwiązywania umów o dofinansowanie projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020.
2) monitoring i weryfikacja wartości wskazanych wskaźników w ramach projektów na etapie wniosków o płatność;
3) występowanie do wydziałów kontroli z uzasadnionym wnioskiem o przeprowadzenie kontroli doraźnej u Beneficjenta;
4) przygotowywanie aneksów do umów z beneficjentami o dofinansowanie projektów;
5) przygotowywanie wkładu w zakresie metodyki i analizy ryzyka projektów uwzględnionych w Rocznym Planie Kontroli;
6) przygotowywanie informacji o nieprawidłowościach zidentyfikowanych na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
7) przygotowywanie wezwań do zapłaty w przypadku niedokonania zwrotu środków uznanych za niekwalifikowalne na etapie weryfikacji wniosków o płatność;
8) przekazywanie do komórki właściwej ds. odwołań wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego;
9) weryfikacja formularza wprowadzania zmian do wniosku o dofinansowanie i wprowadzanie zaakceptowanych zmian do systemu informatycznego;
10) monitorowanie trwałości projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
11) przeprowadzanie procesu rozwiązywania umów o dofinansowanie projektów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020.
1) sporządzanie projektów Rocznych planów kontroli oraz ich aktualizacji w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w tym opracowywanie założeń do metodyki doboru próby projektów do kontroli;
2) weryfikacja projektów Rocznych planów kontroli Instytucji Pośredniczącej, zwanej dalej IP oraz ich aktualizacji celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby projektów do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów infrastrukturalnych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, w tym w zakresie pomocy publicznej/pomocy de minimis;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
11) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE.
2) weryfikacja projektów Rocznych planów kontroli Instytucji Pośredniczącej, zwanej dalej IP oraz ich aktualizacji celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby projektów do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów infrastrukturalnych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, w tym w zakresie pomocy publicznej/pomocy de minimis;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
11) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE.
1) sporządzanie projektów Rocznych planów kontroli oraz ich aktualizacji w ramach FEŁ2027 w zakresie właściwości Wydziału, w tym opracowywanie założeń do metodyki doboru próby projektów do kontroli;
2) weryfikacja projektów Rocznych planów kontroli IP oraz ich aktualizacji, w zakresie właściwości wydziału, celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby zamówień publicznych do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów infrastrukturalnych w ramach FEŁ2027 w zakresie zamówień publicznych;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP w zakresie zamówień publicznych;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
11) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE.
2) weryfikacja projektów Rocznych planów kontroli IP oraz ich aktualizacji, w zakresie właściwości wydziału, celem włączenia ich do Rocznego Planu Kontroli FEŁ2027;
3) przeprowadzanie procedury doboru próby zamówień publicznych do kontroli zgodnie z ustaloną metodyką;
4) przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli projektów infrastrukturalnych w ramach FEŁ2027 w zakresie zamówień publicznych;
5) przeprowadzanie kontroli systemowych w IP w zakresie zamówień publicznych;
6) sporządzanie informacji pokontrolnych, wydawanie rekomendacji i zaleceń pokontrolnych, monitorowanie ich wykonania oraz przygotowanie wezwań do zapłaty;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu wydania decyzji określającej kwotę przypadającą do zwrotu;
8) sporządzanie zawiadomień do właściwych organów o naruszeniu przepisów prawa;
9) występowanie o wydanie opinii do właściwych instytucji;
10) zgłaszanie zidentyfikowanych nieprawidłowości w ramach zgłoszeń nieprawidłowości podlegających/niepodlegających raportowaniu do KE;
11) współpraca z właściwymi instytucjami w zakresie zidentyfikowanych nieprawidłowości noszących znamiona nadużyć finansowych popełnionych na szkodę interesów finansowych UE.
1) przygotowanie i aktualizacja propozycji dokumentów zawierających procedury, instrukcje, ścieżki postępowania i innych dokumentów wykonawczych dotyczących procesów zarządczych w FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu i ich przekazanie do komórki właściwej ds. polityki regionalnej;
2) przygotowywanie harmonogramu naborów dla FEŁ2027 na podstawie harmonogramów cząstkowych przedkładanych przez inne podmioty;
3) opiniowanie instrukcji wykonawczych IP;
4) inicjowanie działań prewencyjnych i podejmowanie działań korekcyjnych w przypadku zaleceń/rekomendacji/wniosków jednostek kontrolnych/ audytowych w zakresie zadań FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
5) sporządzanie wkładu do cyklicznych informacji i sprawozdania końcowego oraz analiz, informacji i raportów dotyczących realizacji FEŁ2027 i RPO WŁ 2014- 2020, w tym weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Instytucje Pośredniczące;
6) współpraca przy ewaluacji programu FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, w szczególności przekazywanie dokumentów i informacji odnoszących się do badań ewaluacyjnych na prośbę komórki właściwej ds. polityki regionalnej;
7) monitorowanie realizacji FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
8) administrowanie systemami informatycznym wspierającymi procesy związane z wdrażaniem funduszy w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, w tym zarządzanie uprawnieniami użytkowników;
9) wspieranie pod względem merytorycznym w zakresie zadań związanych z obsługą/korzystaniem z systemu/ów informatycznych, realizowanych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
10) koordynowanie działań związanych z prawidłowym i sprawnym funkcjonowaniem systemów informatycznych wspierających procesy związane z wdrażaniem funduszy w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, a w szczególności:
a) koordynowanie spraw dotyczących wprowadzania danych do systemów informatycznych;
b) wspieranie Beneficjentów w zakresie obsługi systemów;
c) organizowanie szkoleń i przekazywanie informacji dotyczących funkcjonowania systemów administratorom merytorycznym IP;
11) obsługa aplikacji internetowej SD2020;
12) publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej treści przekazywanych przez inne komórki Departamentu;
13) opracowywanie założeń do budżetu Pomocy Technicznej FEŁ2027 w ramach Departamentu;
14) planowanie i przygotowywanie budżetu rocznego oraz WPF w zakresie zadań Departamentu realizowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 oraz dokonywanie zmian;
15) przygotowywanie sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie zadań Departamentu realizowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027;
16) nadzór nad prawidłową realizacją budżetu Pomocy Technicznej FEŁ2027 w ramach Departamentu;
17) prowadzenie rejestrów umów zawieranych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 dla Departamentu;
18) prowadzenie działań w zakresie Pomocy Technicznej FEŁ2027 (Priorytet 10 i 12) w ramach Departamentu;
19) przygotowywanie jednostkowych planów realizacji działań Pomocy Technicznej FEŁ2027 w zakresie zadań Departamentu oraz dokonywanie ich zmian;
20) przygotowywanie zestawień wydatków oraz sprawozdań z realizacji działań Pomocy Technicznej FEŁ2027 w zakresie zadań Departamentu;
21) analiza środków wydatkowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 oraz postępu rzeczowego w ramach Departamentu.
2) przygotowywanie harmonogramu naborów dla FEŁ2027 na podstawie harmonogramów cząstkowych przedkładanych przez inne podmioty;
3) opiniowanie instrukcji wykonawczych IP;
4) inicjowanie działań prewencyjnych i podejmowanie działań korekcyjnych w przypadku zaleceń/rekomendacji/wniosków jednostek kontrolnych/ audytowych w zakresie zadań FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
5) sporządzanie wkładu do cyklicznych informacji i sprawozdania końcowego oraz analiz, informacji i raportów dotyczących realizacji FEŁ2027 i RPO WŁ 2014- 2020, w tym weryfikacja dokumentów przedkładanych przez Instytucje Pośredniczące;
6) współpraca przy ewaluacji programu FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, w szczególności przekazywanie dokumentów i informacji odnoszących się do badań ewaluacyjnych na prośbę komórki właściwej ds. polityki regionalnej;
7) monitorowanie realizacji FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
8) administrowanie systemami informatycznym wspierającymi procesy związane z wdrażaniem funduszy w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, w tym zarządzanie uprawnieniami użytkowników;
9) wspieranie pod względem merytorycznym w zakresie zadań związanych z obsługą/korzystaniem z systemu/ów informatycznych, realizowanych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
10) koordynowanie działań związanych z prawidłowym i sprawnym funkcjonowaniem systemów informatycznych wspierających procesy związane z wdrażaniem funduszy w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020, a w szczególności:
a) koordynowanie spraw dotyczących wprowadzania danych do systemów informatycznych;
b) wspieranie Beneficjentów w zakresie obsługi systemów;
c) organizowanie szkoleń i przekazywanie informacji dotyczących funkcjonowania systemów administratorom merytorycznym IP;
11) obsługa aplikacji internetowej SD2020;
12) publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej treści przekazywanych przez inne komórki Departamentu;
13) opracowywanie założeń do budżetu Pomocy Technicznej FEŁ2027 w ramach Departamentu;
14) planowanie i przygotowywanie budżetu rocznego oraz WPF w zakresie zadań Departamentu realizowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 oraz dokonywanie zmian;
15) przygotowywanie sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie zadań Departamentu realizowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027;
16) nadzór nad prawidłową realizacją budżetu Pomocy Technicznej FEŁ2027 w ramach Departamentu;
17) prowadzenie rejestrów umów zawieranych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 dla Departamentu;
18) prowadzenie działań w zakresie Pomocy Technicznej FEŁ2027 (Priorytet 10 i 12) w ramach Departamentu;
19) przygotowywanie jednostkowych planów realizacji działań Pomocy Technicznej FEŁ2027 w zakresie zadań Departamentu oraz dokonywanie ich zmian;
20) przygotowywanie zestawień wydatków oraz sprawozdań z realizacji działań Pomocy Technicznej FEŁ2027 w zakresie zadań Departamentu;
21) analiza środków wydatkowanych w ramach Pomocy Technicznej FEŁ2027 oraz postępu rzeczowego w ramach Departamentu.
1) monitorowanie dostępnej alokacji dla FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
2) przygotowywanie WPF oraz danych do projektu budżetu województwa i ich zmian w ramach programu FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
3) kontrola postępu finansowego i rzeczowego budżetu Departamentu oraz sporządzanie prognoz, analiz i sprawozdań z wykonania budżetu;
4) analizowanie i monitorowanie wykorzystania środków w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
5) wnioskowanie do komórki właściwej ds. polityki regionalnej o dotację celową i środki europejskie zgodnie z obowiązującymi procedurami w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
6) przygotowywanie i przekazywanie rozliczenia transz dotacji celowej przyznanej na realizację FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 do komórki właściwej ds. polityki regionalnej;
7) weryfikacja przedkładanych przez Instytucje Pośredniczące rozliczeń transz dotacji celowej dla FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
8) przygotowywanie harmonogramu wydatków dla projektów realizowanych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
9) przygotowywanie zbiorczych wniosków o płatność dla beneficjentów realizujących projekty w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014-2020 i RPO WŁ 2007-2013 w zakresie zadań Departamentu;
10) wydawanie postanowień o zaliczeniu wpłaty na poczet należności głównej i odsetek, zarówno w przypadku dokonania przez Beneficjenta RPO WŁ 2014-2020 oraz RPO WŁ 2007- 2013, wpłaty kwoty należności głównej i odsetek w niewłaściwej wysokości (w trybie art. 55 § 2 Ordynacji podatkowej) jak i na wniosek Beneficjenta;
11) wnioskowanie o przyznanie środków z budżetu środków europejskich oraz o udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa w ramach RPO WŁ 2007-2013;
12) weryfikowanie i wyjaśnianie dokonanych przez beneficjentów zwrotów w ramach środków europejskich z budżetu środków europejskich oraz środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej;
13) weryfikacja finansowa i angażowanie projektów uchwał, projektów umów, umów i aneksów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
14) monitorowanie wykorzystania dotacji celowej, środków europejskich oraz środków odzyskanych od beneficjentów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014- 2020 w zakresie zadań Departamentu;
15) przygotowywanie Ostatecznych Rozliczeń Dofinansowania dla projektów realizowanych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
16) prowadzenie rejestru obciążeń na projekcie w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz kwot wycofanych w ramach FEŁ2027;
17) wydawanie zaświadczeń dotyczących korekty pomocy de minimis, korygowanie udzielonej pomocy de minimis w systemie SHRIMP;
18) przyjmowanie i realizacja czynności związanych z obsługą zabezpieczeń należytej realizacji umów;
19) prowadzenie rejestru zabezpieczeń należytej realizacji umów.
2) przygotowywanie WPF oraz danych do projektu budżetu województwa i ich zmian w ramach programu FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
3) kontrola postępu finansowego i rzeczowego budżetu Departamentu oraz sporządzanie prognoz, analiz i sprawozdań z wykonania budżetu;
4) analizowanie i monitorowanie wykorzystania środków w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
5) wnioskowanie do komórki właściwej ds. polityki regionalnej o dotację celową i środki europejskie zgodnie z obowiązującymi procedurami w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
6) przygotowywanie i przekazywanie rozliczenia transz dotacji celowej przyznanej na realizację FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 do komórki właściwej ds. polityki regionalnej;
7) weryfikacja przedkładanych przez Instytucje Pośredniczące rozliczeń transz dotacji celowej dla FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
8) przygotowywanie harmonogramu wydatków dla projektów realizowanych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
9) przygotowywanie zbiorczych wniosków o płatność dla beneficjentów realizujących projekty w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014-2020 i RPO WŁ 2007-2013 w zakresie zadań Departamentu;
10) wydawanie postanowień o zaliczeniu wpłaty na poczet należności głównej i odsetek, zarówno w przypadku dokonania przez Beneficjenta RPO WŁ 2014-2020 oraz RPO WŁ 2007- 2013, wpłaty kwoty należności głównej i odsetek w niewłaściwej wysokości (w trybie art. 55 § 2 Ordynacji podatkowej) jak i na wniosek Beneficjenta;
11) wnioskowanie o przyznanie środków z budżetu środków europejskich oraz o udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa w ramach RPO WŁ 2007-2013;
12) weryfikowanie i wyjaśnianie dokonanych przez beneficjentów zwrotów w ramach środków europejskich z budżetu środków europejskich oraz środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej;
13) weryfikacja finansowa i angażowanie projektów uchwał, projektów umów, umów i aneksów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020;
14) monitorowanie wykorzystania dotacji celowej, środków europejskich oraz środków odzyskanych od beneficjentów w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014- 2020 w zakresie zadań Departamentu;
15) przygotowywanie Ostatecznych Rozliczeń Dofinansowania dla projektów realizowanych w ramach FEŁ2027 i RPO WŁ 2014-2020 w zakresie zadań Departamentu;
16) prowadzenie rejestru obciążeń na projekcie w ramach RPO WŁ 2014-2020 oraz kwot wycofanych w ramach FEŁ2027;
17) wydawanie zaświadczeń dotyczących korekty pomocy de minimis, korygowanie udzielonej pomocy de minimis w systemie SHRIMP;
18) przyjmowanie i realizacja czynności związanych z obsługą zabezpieczeń należytej realizacji umów;
19) prowadzenie rejestru zabezpieczeń należytej realizacji umów.
1) przygotowywanie deklaracji wydatków od IZ do IC/IKW w zakresie EFRR i FST;
2) weryfikacja formalna i merytoryczna deklaracji wydatków od IP;
3) sporządzanie zgłoszeń o nieprawidłowościach do KE oraz zgłoszeń uzupełniających do KE oraz weryfikacja zgłoszeń o nieprawidłowościach do KE oraz zgłoszeń uzupełniających przedkładanych przez IP/IPII;
4) sporządzanie zestawień nieprawidłowości niepodlegających zgłoszeniu oraz weryfikacja zestawień nieprawidłowości niepodlegających zgłoszeniu przedkładanych przez IP;
5) przygotowywanie prognoz wniosków o płatność kierowanych do KE;
6) analiza audytów Instytucji Audytowej na potrzeby certyfikacji wydatków;
7) przygotowywanie danych cząstkowych niezbędnych do sporządzenia rocznego zestawienia wydatków;
8) przygotowywanie oświadczeń w sprawie deklaracji zarządczej;
9) wprowadzanie danych w zakresie nieprawidłowości do systemu IMS;
10) prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji mających na celu odzyskiwanie środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014-2020, RPO WŁ 2007-2013 w zakresie Funduszu EFRR, FST dotyczących określania kwot do zwrotu (na podstawie informacji przekazywanych przez inne wydziały, odpowiedzialności osób trzecich, ulg w spłacie należności, wniosków beneficjentów o nadpłaty;
11) analiza i podejmowanie działań mających na celu odzyskiwanie środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach FEŁ2027 w zakresie EFRR i FST; RPO WŁ 2014- 2020, RPO WŁ 2007-2013 w sytuacji braku możliwości wszczęcia postępowania administracyjnego wobec beneficjenta lub braku możliwości ich odzyskania na drodze postępowania egzekucyjnego;
12) przekazywanie do komórki organizacyjnej właściwej ds. polityki regionalnej wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w przypadku, gdy organem I instancji jest Instytucja Zarządzająca;
13) przygotowywanie informacji dotyczących niewykonania zaleceń pokontrolnych przez beneficjenta projektu własnego;
14) przygotowywanie stanowiska merytorycznego niezbędnego do sporządzenia odpowiedzi na skargi dotyczące decyzji administracyjnych oraz na skargi kasacyjne, składane przez beneficjentów do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego/Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz do sporządzania skargi kasacyjnej składanej przez Instytucję Zarządzającą do Naczelnego Sądu Administracyjnego w przypadku gdy skarga dotyczy sprawy objętej decyzją wydaną przez Zarząd Województwa w I instancji;
15) zgłaszanie podmiotów do rejestru podmiotów wykluczonych w zakresie zadań pozostających we właściwości Departamentu.
2) weryfikacja formalna i merytoryczna deklaracji wydatków od IP;
3) sporządzanie zgłoszeń o nieprawidłowościach do KE oraz zgłoszeń uzupełniających do KE oraz weryfikacja zgłoszeń o nieprawidłowościach do KE oraz zgłoszeń uzupełniających przedkładanych przez IP/IPII;
4) sporządzanie zestawień nieprawidłowości niepodlegających zgłoszeniu oraz weryfikacja zestawień nieprawidłowości niepodlegających zgłoszeniu przedkładanych przez IP;
5) przygotowywanie prognoz wniosków o płatność kierowanych do KE;
6) analiza audytów Instytucji Audytowej na potrzeby certyfikacji wydatków;
7) przygotowywanie danych cząstkowych niezbędnych do sporządzenia rocznego zestawienia wydatków;
8) przygotowywanie oświadczeń w sprawie deklaracji zarządczej;
9) wprowadzanie danych w zakresie nieprawidłowości do systemu IMS;
10) prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji mających na celu odzyskiwanie środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach FEŁ2027, RPO WŁ 2014-2020, RPO WŁ 2007-2013 w zakresie Funduszu EFRR, FST dotyczących określania kwot do zwrotu (na podstawie informacji przekazywanych przez inne wydziały, odpowiedzialności osób trzecich, ulg w spłacie należności, wniosków beneficjentów o nadpłaty;
11) analiza i podejmowanie działań mających na celu odzyskiwanie środków przeznaczonych na realizację projektów w ramach FEŁ2027 w zakresie EFRR i FST; RPO WŁ 2014- 2020, RPO WŁ 2007-2013 w sytuacji braku możliwości wszczęcia postępowania administracyjnego wobec beneficjenta lub braku możliwości ich odzyskania na drodze postępowania egzekucyjnego;
12) przekazywanie do komórki organizacyjnej właściwej ds. polityki regionalnej wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w przypadku, gdy organem I instancji jest Instytucja Zarządzająca;
13) przygotowywanie informacji dotyczących niewykonania zaleceń pokontrolnych przez beneficjenta projektu własnego;
14) przygotowywanie stanowiska merytorycznego niezbędnego do sporządzenia odpowiedzi na skargi dotyczące decyzji administracyjnych oraz na skargi kasacyjne, składane przez beneficjentów do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego/Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz do sporządzania skargi kasacyjnej składanej przez Instytucję Zarządzającą do Naczelnego Sądu Administracyjnego w przypadku gdy skarga dotyczy sprawy objętej decyzją wydaną przez Zarząd Województwa w I instancji;
15) zgłaszanie podmiotów do rejestru podmiotów wykluczonych w zakresie zadań pozostających we właściwości Departamentu.
1) prowadzenie sekretariatu komórki organizacyjnej;
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, wysyłaniem, rozdzielaniem i ewidencjonowaniem korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej;
3) czuwanie nad terminowością załatwiania spraw, a w szczególności interpelacji i zapytań radnych przez wewnętrzne komórki organizacyjne;
4) prowadzenie terminarza oraz obsługi spotkań i narad organizowanych przez kierownika komórki organizacyjnej i jego zastępców;
5) pobieranie prasy przeznaczonej dla komórki organizacyjnej i rozdzielanie właściwym wewnętrznym komórkom organizacyjnym;
6) wystawianie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
7) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych;
8) prowadzenie punktów pierwszej pomocy, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
9) składanie do komórki merytorycznej zapotrzebowania na prasę, bilety MPK, materiały biurowe i inne dla potrzeb komórki organizacyjnej, właściwe ich rozdzielanie i rozliczanie;
10) archiwizowanie akt;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej;
12) wykonywanie innych zadań wskazanych przez kierownika komórki organizacyjnej.
2) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, wysyłaniem, rozdzielaniem i ewidencjonowaniem korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej;
3) czuwanie nad terminowością załatwiania spraw, a w szczególności interpelacji i zapytań radnych przez wewnętrzne komórki organizacyjne;
4) prowadzenie terminarza oraz obsługi spotkań i narad organizowanych przez kierownika komórki organizacyjnej i jego zastępców;
5) pobieranie prasy przeznaczonej dla komórki organizacyjnej i rozdzielanie właściwym wewnętrznym komórkom organizacyjnym;
6) wystawianie i prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników;
7) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych;
8) prowadzenie punktów pierwszej pomocy, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
9) składanie do komórki merytorycznej zapotrzebowania na prasę, bilety MPK, materiały biurowe i inne dla potrzeb komórki organizacyjnej, właściwe ich rozdzielanie i rozliczanie;
10) archiwizowanie akt;
11) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem znajdującym się na wyposażeniu komórki organizacyjnej, w tym prowadzenie książki inwentarzowej;
12) wykonywanie innych zadań wskazanych przez kierownika komórki organizacyjnej.